י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצול ציני

בסמוך לכותל: מתפללים נדרשו לשלם 'פרוטקשן'

ערבי תושב מזרח ירושלים, פעל באחד הרחובות הסמוכים לעיר העתיקה בירושלים וגבה עשרות ומאות שקלים בעבור 'שמירה' על רכבם של תיירים ואזרחים שהגיעו להתפלל בכותל המערבי

בסמוך לכותל: מתפללים נדרשו לשלם 'פרוטקשן'
דוברות המשטרה

הכותל המערבי הוא אבן שואבת עבור כל יהודי, שבעת שמחה או צרה ל"ע, מוצא מקום לשפוך את צקון לחשו על שריד בית המקדש.

מסתבר, ולא לראשונה, שיש המנצלים את הרצון העז להגיע לכותל, כדי לעשות הון בעושק. פעילות סמויה של בלשי המשטרה, חשפה ערבי תושב מזרח ירושלים, שפעל באחד הרחובות הסמוכים לעיר העתיקה בירושלים וגבה עשרות ומאות שקלים בעבור 'שמירה' על רכבם של תיירים ואזרחים שהגיעו בין השאר כדי להתפלל בכותל.

במהלך הפעילות, אספו השוטרים ממצאים וראיות כנגד החשוד, שעל פי החשד נהג להגיע לרחוב הקרוב לשער האשפות בו החניה הנה חינם, וגבה מתיירים ואזרחים המבקשים לחנות את רכבם דמי שמירה וחניה.

על פי החשד, במקרים אחרים בהם לא נענו בעלי הרכבים לדרישותיו של החשוד, כאשר שבו אל רכבם בתום הביקור באזור, גילו כי נגרמו להם נזקים שעלות תיקונם אלפי שקלים.

בלשי המשטרה הביאו למעצרו 'על חם' של החשוד, והוא נחקר במשטרה בחשד למעורבותו במקרים נוספים ובגין העבירות קבלת דבר במרמה, היזק לרכוש במזיד ועבירות נוספות.

היום, יובא החשוד בן ה-21 בפני בית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. במשטרה ציינו, "לא נאפשר לאף אדם לפגוע בביטחונם ושלום רכושם של אלפי התיירים, התושבים והאזרחים המגיעים מדי יום לבקר באזור העיר העתיקה, ונמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו הגלויים הסמויים על מנת לעצור את החשודים ולהרחיקם מהסביבה".

שער האשפות פרוטקשן חנייה חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד