י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המאבק על קדושת הכותל וצביונו

בהוראת הגר"ח: בנות הסמינרים תתפללנה בכותל

בשל תוכנית נשות הפרובוקציה לחולל מהומות במתחם שריד בית מקדשנו, יצא שר התורה הגר"ח קנייבסקי בהוראה לבנות הסמינרים להגיע למעמד קידוש שם שמים כתשובת המשקל | הנציגים החרדים בעיריית ירושלים קיימו התייעצויות עם גדולי הרבנים לקראת המפגן הגדול

בהוראת הגר"ח: בנות הסמינרים תתפללנה בכותל
הכותל המערבי צילום: אהרון קראון, פלאש 90

ביום שישי הקרוב, ראש חודש אדר ב' בשעה 6:30 בבוקר, תגענה אלפי בנות סמינרים לרחבת הכותל המערבי לתפילה המונית, בהוראת הגר"ח קנייבסקי, במטרה לערוך מעמד של קידוש ה' מול תפילת נשות הכותל הרפורמיות.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בנות הסמינרים החסידיים בירושלים לא תשתתפנה בתפילה המתוכננת בכותל המערבי. 

הבוקר (שלישי) פרסם בנצי ליזרוביץ ברדיו קול חי, כי סגן ראש העיר יוסי דייטש ויצחק פינדרוס קיימו התייעצויות עם גדולי הרבנים, כדי להביא אלפי נשים ובנות סמינרים לתפילה המונית בכותל המערבי ביום שישי ר"ח אדר ב', מול אירוע גדול שמתכננות הנשים הרפורמיות.

ביום ראשון השבוע פרסמנו ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כי נשות הכותל הגישו בקשה לרב שמואל רבינוביץ, להפעלת מערכת כריזה בראש החודש הקרוב בכינוס שהן מתכננות בהשתתפותן של כ-1,000 נשים, אולם לכאורה הרב אסר זאת עליהן. "הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה ומעולם לא נעשתה במקום".

בסרטון של תנועת חזון, מוצגות נשות הכותל במהלך טקס התפילה שלהן, ומיד לאחר מכן מובאים דבריה של ח"כ מירב מיכאלי שאומרת בראיון לחדשות 10: "בפעם הקודמת שחררו את הכותל צנחנים בקסדות, הפעם שחררו אותו נשים בטליתות". כמו כן מופיעים בסרטון גם דבריה של יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, שהיא אומרת "עכשיו יש תחרות והרחבה הטובה תנצח. אנחנו עקשניות, אש!".

בקטע נוסף שמראים בסרטון רואים את יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, בו הוא אומר "בעצם שרטטנו את המתווה לפתרון של כל סוגיה עתידית בתחום דת ומדינה. כך בנישואים, כך בגיור, כך בכשרות. אם הצלחנו בכותל, נצליח ודאי גם במקומות אחרים".

האירוע של נשות הכותל נועד לציין 30 שנה להקמת הארגון וכן לציין את יום האישה הבינלאומי שנופל ביום הזה. על מנת להיערך לפרובוקציה בצורה מקסימלית, פנו לאחרונה הנשים הרפורמיות לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, בבקשה שיאפשר להם להשתמש במערכת הגברה בזמן האירוע. על פי הבקשה של נשות "הכותל", היות שלהערכתן מספר המשתתפים בתפילה צפוי לעלות על 1,000 ובהתאם לנוהל "רחבת תפילה – תפילות בלבד", מבקשות נשות הכותל לעשות שימוש במערכת ההגברה בתפילתן ולקיים טקס תפילה רפורמי על פני כל הרחבה.

נשות הכותל הכותל המערבי תפילת ראש חודש הרב חיים קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד