י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפה חריפה

"פסטיבל צביעות": בן גביר מגיב להחלטה

עורך הדין איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית אמר היום (רביעי) כי פסילתו של מיכאל בן ארימהתמודדות בכנסת היא פסטיבל של צביעות וכי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, רוצים לנהל את המדינה

"פסטיבל צביעות": בן גביר מגיב להחלטה
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר המלצת היועמ"ש אמש (שלישי) לפסול את ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות בכנסת בשל התבטאויותיו השונות כלפי המגזר הערבי, חברו למפלגה, עו"ד איתמר בן גביר, עולה למתקפה חריפה כנגד היועמ"ש.

לדבריו, פסילת ההתמודדות בכנסת היא פסטיבל של צביעות והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, רוצים לנהל את המדינה.

בראיון לאריה גולן בתכנית "הבוקר הזה", בכאן רשת ב, אמר בן גביר כי התנועה הרפורמית היא ששכנעה את מנדלבליט למנוע את התמודדותו של בן ארי וכי הדברים הקשים שהוא נשמע אומר בהקלטות הוצאו מהקשרם.

בן גביר הוסיף עוד כי לא ייתכן שהיועץ המשפטי ופרקליט המדינה פוסלים ציוני אוהב ישראל כבן ארי אך מגוננים על זכויותיהם של חנין זועבי ואחמד טיבי שקוראים לדבריו לרצח חיילים ופגיעה במתיישבים יהודים.

"אביחי מנדלבליט, ואני אומר לך את זה כמשפטן, נתן אמש חוות דעת שהיא לא משפטית, המטרה שלה היא לשנות את פניה של מדינת ישראל, את הצביון של מדינת ישראל", אמר בן גביר.

"אביחי מנדלבליט הוא יועץ משפטי, שי ניצן הוא פרקליט המדינה, הם לא אמורים לנהל ולקבוע מי יבחר לכנסת. יש כאן פסטיבל צביעות... המפלגות שנמצאות היום על המפה הפוליטית במדינת ישראל, בל"ד, תע"ל, חדש, רעם, הן מפלגות שמעודדות פגיעה ביהודים. המפלגות האלה בעד למחוק את המדינה היהודית. מנדלבליט וניצן בשנים האחרונות מגוננים עליהן ועוטפים אותן".

בן גביר הוסיף: "נלך לבית המשפט העליון בתקווה אחת שבאמת מה שיניע את מקבלי ההחלטות זה לא האג'נדה של ד"ר בן ארי. אפשר להסכים, אפשר לא להסכים - אבל הייתי מצפה מכל מי שמדבר על דמוקרטיה לבוא ולפחות לא להיות צבוע".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט הגיש אמש (שלישי) חוות דעת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, השופט בדימוס חנן מלצר, בעניין העתירות המבקשות שלא לאפשר את התמודדותם של ד"ר מיכאל בן-ארי ועו"ד איתמר בן-גביר בבחירות לכנסת.
 
ביחס למועמד מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' מיכאל בן ארי, כתב היועמ"ש: "אין לאפשר את מועמדותו לבחירות לכנסת ה-21, וזאת בעילה של הסתה לגזענות, הקבועה בסעיף 7א (2) לחוק-יסוד: הכנסת".
 
באשר לבן-גביר, עמדתו של מנדלבליט היא כי אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, "הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות".

מיכאל בן ארי אביחי מנדלבליט פסילה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד