י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לִבְסוּמֵי אבל לא לְשׁוֹכְרָה

פוסקי ההלכה מפתיעים: לא להשתכר בפורים

זה נשמע מפתיע ומנוגד לכאורה למה שהורגלנו עד הלום, אולם בשל התופעה שפשתה בקרב צעירים, השותים לשוכרה בלי גבולות, עד כדי אשפוז בבתי החולים - תוך שהם לעיתים מסבים לעצמם נזקים בלתי הפיכים, מפרסמים השנה פוסקי הלכה את דבר האיסור 

שיכורים ביום הפורים. צילום: שוקי לרר
שיכורים ביום הפורים. צילום: שוקי לרר

תחת הכותרת "שמחה כהלכה" מפרסמים פוסקי ההלכה, מכתב בו הם קוראים לציבור שלא לשתות לשכרה בפורים ולא במהלך כל ימות השנה כגון בשמחות וכדומה, בשל חששות רוחניים ובשל סכנה בריאותית כפי דעתם של הרופאים.

את המכתב חתמו והפקידו בידי הד"ר הרב מנחם חיים ברייר, סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', אשר חקר לעומק את הנושא מהפן הרפואי והציג את מחקרו בפני הרבנים.

על המכתב המיוחד חתומים, הרבנים הגאונים וגדולי פוסקי ההלכה: רבי יצחק זילברשטיין, יו"ר ועד ההלכה של המרכז הרפואי מעיני הישועה ורבה של רמת אלחנן; הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה; רבי משה שאול קליין, חבר ועד ההלכה ואב"ד ורבה של שכונת 'אור החיים', רבי שריאל רוזנברג, אב"ד בית דין בני ברק; רבי יהודה סילמן, אב"ד בני ברק; רבי שמואל אליעזר שטרן, אב"ד ורב מערב בני ברק; רבי מנחם מנדל לובין, מראשי בתי ההוראה בבני ברק.

הד"ר הרב מנחם חיים ברייר מציין, כי מידי שנה בימי הפורים מגיעים עשרות בני אדם לטיפול רפואי ב'מעיני הישועה', בהם גם נערים וילדים בגילאים צעירים מאוד. רק בשנה שעברה הגיעו כ-35 איש לטיפול רפואי ובאחד המקרים מדובר היה בפעוט ששתה ממה שהשיגה ידו באופן חופשי בבית.

"באמתחתי עדויות על מקרים רבים בהם האלכוהול גרם לפגיעות בריאותיות חמורות כולל פגיעות מוחיות אשר גרמו לנזקים בלתי הפיכים מבחינה בריאותית", הוא מציין.

כמו כן ממליץ הד"ר ברייר כי ראשי המשפחות בציבור יודיעו מראש כי הם מארחים את הצעירים בביתם בחג הפורים בשולחן מלא בכל טוב למעט אלכוהול. לדבריו, "ישנם משפחות שכבר בשנה שעברה הכריזו כי 'לשיכורים הם לא תורמים' ואף לא מכניסים שיכורים לביתם".

עוד אמר כי ישנה המלצה של אישי ציבור ומחנכים לראשי ישיבות להתנות השתתפותם בשמחות ובחתונות של תלמידים בכך שאלכוהול לא יהיה חלק מהתפריט החתונה ובכל תהיה באמת שמחה של מצווה ללא שכרות והוללות.

שכרות פורים פוסקי הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד