כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בטר פלייס דורגה ע"י MIT כאחת מ-50 החברות החדשניות בעולם

עוד חברות ברשימת החברות המעצבות מחדש את התעשיות בהן הן פועלות ומשנות את חיינו הן אפל, גוגל ופייסבוק

  • ל' שבט התשע"ב
בטר פלייס דורגה ע"י MIT כאחת מ-50 החברות החדשניות בעולם

חברת בטר פלייס הישראלית היא אחת מ-50 החברות החדשניות ביותר בעולם, כך לפי דירוג שהתפרסם במגזין Technology Review היוצא לאור ע"י MIT (המכון הטכנולוגי מסצ'וסטס). בטר פלייס היא אחת משלוש חברות בתחום התחבורה שהתברגו לרשימה. עוד חברות המופיעות ברשימה הן אפל, גוגל, פייסבוק, דרופבוקס, אינטל, IBM, זינגה וספוטיפיי. עורכי הרשימה בוחרים חברות אשר משתמשות בהמצאות שלהן כדי לעצב מחדש את התעשיות בהן הן פועלות ולשנות את הדרך בה אנחנו חיים.

בנימוקים לבחירת בטר פלייס נכתב כי התשתית שלה מרחיבה את הטווח היעיל של רכבים חשמליים. לטענת MIT, החדשנות של בטר פלייס מתבטאת בעיצוב והתקנת עמדות להחלפת סוללות, רשת טעינה, ותחנה מרכזית לניהול צי רכבים חשמליים בישראל.

ג'ייסון פונטין, עורך ה-Technology Review, אמר על רקע פרסום הרשימה כי החברות ברשימה הן מנהיגות. "הן קובעות את האג'נדה בשווקים שלהן וגורמות לחברות אחרות לחקות אותן" טען פונטין. חלק מן החברות בתחום המחשוב נבחרו הודות ליכולתן להמשיך להיות חדשניות גם בשווקים קיימים ומבוססים. כך, למשל, אפל נבחרה משום ש-Siri, העוזר הוירטואלי ששילבה במכשירי אייפון 4S אותו השיקה השנה, ממחיש סוג חדש של ממשק הפעלה המבוסס על קול.

זוהי הפעם השלישית בה מתפרסם הדירוג. את הרשימה מרכיבים עורכי המגזין, המחפשים חברות ציבוריות ופרטיות אשר במהלך השנה האחרונה הדגימו טכנולוגיה מקורית ובעלת ערך, שמביאים טכנולוגיה לשוק בעל נפח משמעותי, ושהם בהחלט משפיעים על המתחרים שלהם. החברות שמופיעות ברשימה פועלות במספר תחומים. בנוסף לתחום התחבורה, ישנן חברות גם בתחום המדיה הדיגיטלית, ביו-רפואה ומחשוב.

החזון של בטר פלייס הולך והופך למציאות. בתחילת החודש השיקה בטר פלייס את המכונית החשמלית בישראל. ב-2012 מצפה החברה למכור בין 10,000-8,000 מכוניות חשמליות, שיתחלקו בצורה שווה בין ישראל ודנמרק. 200 חברות כבר חתמו על הסכם ראשוני עם בטר פלייס, בו הן מביעות נכונות לקלוט מכוניות שלה בציים שלהן, אך בשלב הראשון שיעור המכוניות החשמליות בכל צי לא יעלה על 3%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד