ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כך תשופר 'חווית המטופל' בבתי החולים

כיצד ניתן לשפר את 'חווית המטופל' בבתי החולים? ראשי מערכת הבריאות התכנסו כדי למצוא פתרון • ליצמן: "עזיבת מחלקות אינה צעד ראוי" • הכנס ייערך במתכונת שנתית

ליצמן מסייר בבית החולים רמב"ם
ליצמן מסייר בבית החולים רמב"ם

במסגרת כנס 'חווית המטופל' במערכת הבריאות, שנערך על ידי משרד הבריאות, התכנסו מנהלי המערכת, לדון בסוגייה המורכבת תוך התעמקות בהתנהלות הנדרשת מצד הצוות הרפואי והניהולי במטרה לשפר את הדיאלוג בין המטפל למטופל, להעצמת איכות הטיפול.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן פתח את הכנס ואמר כי "יש להתמיד בהשקעה לשיפור איכות השירות הרפואי לרווחת ציבור החולים".

בהתייחס להודעת הסתדרות האחיות על כוונתה לשבות בימים הקרובים, אמר סגן שר הבריאות, כי הוא ער למצוקת האחיות, ויימשכו המאמצים לפתרון, אך עזיבת מחלקות על ידי אחיות אינה צעד ראוי, וזה לא מקובל עליו.

ליצמן הוסיף כי העומסים הצפויים ברובם, הקיימים בימים מסוימים ובמחלקות שונות, עקב עונת החורף והעלייה במקרי שפעת, נמצאים בשליטה, וכי השבתת המחלקות אינה הדרך הראויה לניהול מאבק.

סגן השר הבהיר בדבריו, כי החלטתו לפטור רופאים ישראלים שלמדו במדינות ה-OECD מבחינת ההסמכה בארץ. מהווה פתרון ראוי למחסור הגובר ברופאים, וכי הוא יעשה הכל להביא החלטה זו לאישור הממשלה.

עוד ציין, כי הרפורמה בתחום הסיעוד שגובשה במשרד הבריאות ותוגש בקרוב לממשלה, תביא לצדק חברתי לאוכלוסיה המבוגרת בישראל, ותעשה סוף להתנהלות הבעייתית בתחום הסיעוד כפי שהיא כיום.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, ציין בכנס כי: "הטיפול המקצועי הניתן במערכת הוא בעל איכויות גבוהות, אולם לגבי החוויה השירותית, התחושה לעיתים שונה. משימה זו עומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי".

הכנס שנערך היום, יהווה כנס ראשון מסוגו, ויהפוך לכנס שנתי במערכת הבריאות בשנים הבאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד