י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגלל הפיגוע

מיליונים למשפחות הנרצחים, לשוטרים חצי מיליון

חודשים אחרי פיגוע התופת המזעזע בין כותלי בית הכנסת בפיטסבורג שבארצות הברית, משפחות הקורבנות יקבלו לידיהם סכומי כסף שנתרמו עבורם • גם כוחות הביטחון שהשתתפו במאבק עם המרצחים יפוצו

מיליונים למשפחות הנרצחים, לשוטרים חצי מיליון
דולרים צילום: pixabay

משפחות הנרצחים מהטבח בפיטסבורג, יקבלו 6.3 מיליון דולרים שיחולקו ביניהם. המימון מגיע מקרן מיוחדת שנפתחה לאחר הטבח המזעזע בבית הכנסת, והכסף יחולק בעיקר בקרב משפחות הקרבנות והניצולים מהתקפה הקשה ביותר על יהודים בהיסטוריה של ארה"ב, כך הודיעו אתמול המארגנים.

הפדרציה היהודית של פיטסבורג הקימה את "קרן נפגעי הטרור" לאחר הפיגוע בבית-הכנסת "עץ החיים", בו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו שבעה. הקרן קיבלה למעלה מ -8,500 תרומות מ -48 מדינות.

בהצהרה של אנשי הקרן נאמר כי "התרומות הן ביטויים של אהבה, נדיבות, חמלה ורצון לעזור בתהליך הריפוי, סכום כסף לא יכול לפצות על אובדן חייו של אדם אהוב או לרפא לחלוטין את לבנו או את הקהילות שלנו".

חלק הארי של הכסף, כ-4.4 מיליון דולר, יינתן למי שנפגעו ישירות מההתקפה, כולל משפחות הקורבנות ושני פצועים קשה.

הוועדה העניקה כ-43,000 דולר לתשעה מתפללים שנלכדו בתוך הבית כנסת "עץ החיים", וחששו לחייהם, ובמקרים מסוימים גם הבחינו בבני משפחה וחברים שנרצחו.

בתוך כך, שוטרים שנורו ונפצעו בעת קרב היריות בינם לבין הרוצח יקבלו 500 אלף דולר.

שאר הכסף יגיע למשפחות שנפגעו ברמה נמוכה יותר, וכן סכום כסף נוסף שיוקדש לשיפוץ בית הכנסת שנהרס בטבח, לצד אנדרטה שתוקם לזכר הקורבנות.

הטבח בפיטסבורג רצח פיגוע ירי תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד