י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נוכח גזירת השמד"

'הפלג' יחסמו את הבירה למען האברך מאיר

מאחר ואברך מ'הפלג' הירושלמי שוהה זה למעלה משבוע במעצר פתוח בבסיס צבאי, והתברר כי הוא לא ידע על התנגדות הרבנים להפגנה בה נעצר - צפויה מחר הפגנת חרדים קיצוניים בירושלים

'הפלג' יחסמו את הבירה למען האברך מאיר
הפגנת הפלג הירושלמי בכניסה לירושלים צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בעקבות המשך מעצרו של האברך מאיר בלוי, הודיעו הערב בפלג הירושלמי כי בכוונתם להפגין מחר (חמישי) בכניסה לעיר, "נרעיש עולם ומלואו על מעצר בן ישיבה", אמרו.

בלוי, אב לילדה, 23 תושב מודיעין עילית, נעצר בשבוע שעבר על ידי המשטרה במהלך הפגנה, ולאחר שהתברר כי מדובר במשתמט משירות צבאי, הועבר לידי המשטרה הצבאית.

הסיבה בגינה הוחלט על ידי רבני הוועדה להצלת עולם התורה - רק היום - ולא לפני כשבוע אז נעצר, כך נודע ל'בחדרי חרדים', נעוצה בכך שהוא נעצר במהלך הפגנה נגד גיוס בנות, דבר לדברי גורמים בוועדה, לא מפגינים עליהם. "לאחר שהוברר לנו שהאברך לא ידע כי הדבר מנוגד לדעתם של גדולי התורה של הפלג הירושלמי, הוחלט לצאת להפגנה למענו מחר".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום על כך שהשתמט משירות צבאי במשך למעלה משנתיים וביקשו להותירו במעצר מלא, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בית הדין הצבאי קיבל את טענת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר כי "נוכח קיומן של שאלות פרשניות כבדות משקל, אין זה ראוי כי הנאשם יהיה נתון במעצר ממשי בזמן בירור שאלות אלה" והחליט לשחררו למעצר פתוח בבסיס צבאי. ערר שהוגש על ידי התביעה הצבאית - נדחה.

"בעקבות מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה האברך החשוב הרב מאיר בלוי, שנכלא בשבוע שעבר בעוון לימוד תורה ואי שיתוף פעולה עם גזירת השמד של חוק הגיוס הנורא", כך נכתב בהודעת הפלג הירושלמי, "הורו גדולי עולם התורה לצאת לרחובה של עיר כדי למחות בכל תוקף ולזעוק נגד הפשע הנורא המתחולל בארץ ישראל נוכח גזירת השמד שמפילה חללים מבתי המדרשות, ולנוכח מעצרו של בן הישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס כחלק ממערך ההתנגדות נגד חוק השמד".

על פי ההודעה, "המוני הציבור החרדי יוצאים מחר (חמישי) למחאה אדירה בירושלים, בשעה 16:00, פינת הרחובות שרי ישראל - יפו". בסוף הודעתם כתבו "וכל הגולה כולה תבער כמדורת אש".

הפלג הירושלמי מעצר משתמטים מעצר פתוח גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד