ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשל היותה יהודיה

אלימות אכזרית: הואשם רוצחה של אורי הי"ד

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני שעה קלה (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המחבל ערפאת רפאעיה בן 29 תושב חברון, בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, מעשים חמורים וכניסה לישראל שלא כדין

אלימות אכזרית: הואשם רוצחה של אורי הי"ד

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני שעה קלה (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המחבל ערפאת רפאעיה בן 29 תושב חברון, בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, מעשים חמורים וכניסה לישראל שלא כדין.

עו"ד יובל קדר, מפרקליטות מחוז ירושלים אמר כי על פי כתב האישום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום 7.2.19 יצאה אורי אנסבכר בת 19, אשר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה.

למקום הגיע המחבל ערפאת רפאעיה, שהיה ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. הנאשם הבחין באורי הי"ד והחליט להורגה בשל היותה יהודייה.

המחבל תקף את אורי באלימות קשה ובאכזריות, אורי ז"ל נאבקה בנאשם, אך ערפאת רפאעיה התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אורי הי"ד.

המחבל המתועב. צילום: ארכיון 'בחדרי'

אתמול (רביעי) נמסרה למשפחת המחבל, הודעה בדבר כוונת צה"ל להרוס את ביתו. "קניתי כיפה שבועיים לפני הרצח", גילה המחבל לחוקריו "כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ושלא יזהו שאני שוהה בלתי חוקי".

המחבל לא התבלבל: "יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים". כאמור, המחבל הגיע ליער ליד עין יעל, באותו הזמן בו אורי התבודדה במקום. ערפאת ארפאעיה אמר בחקירתו כי "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה מה שאמרתי".

במהלך שחזור הרצח הנורא, סיפק ארפאעיה פרטים מזעזעים: המחבל התנפל על אורי ודקר אותה שלוש דקירות וחנק אותה עם הצעיף שהיה עליה, גרר אותה למרחק של כ-150 מטרים. אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אולם ביער השומם איש לא יכול היה לשמוע אותה - והמחבל דקר אותה עוד כמה פעמים וקשר לה את הידיים.

אורי אנסבכר מחבל רוצח כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד