י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כל הפרטים

כך תגענה אלפי הבנות לתפילת ר"ח בכותל

בעקבות הפרובוקציה החודשית של נשות הכותל הרפורמיות, הצפויה מחר ברחבת המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כשהפעם ישנו צפי למשתתפות רבות יותר, תגענה מחר לפנות בוקר, אלפי בנות סמינרים לתפילת שחרית מול שריד בית מקדשנו, בכדי למנוע את ביזיון המקום | 'בחדרי' מציג את דרכי ההגעה למקום

כך תגענה אלפי הבנות לתפילת ר"ח בכותל
תפילה בכותל המערבי צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היערכות שיא לתפילת בנות הסמינרים מחר (שישי) בבוקר ראש חודש אדר ב' ברחבת הכותל המערבי, בהוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

המעמד יחל בתפילת שחרית בשעה 6:45 ברחבת עזרת הנשים.

'בחדרי חרדים' מפרסם את ההנחיות והמידע לגבי הסדרי הנסיעה המומלצים מחר לכיוון הכותל המערבי ובחזור.

תחבורה לכיוון הכותל תתאפשר באמצעים הבאים: 

הנסיעה באמצעות הרכבת הקלה עד לתחנת ככר ספרא, הליכה דרך שער יפו שיהיה מאובטח עד לכותל המערבי. על מנת להקל על העומס, נא להשתדל ככל הניתן להגיע באמצעות הרכבת הקלה.

חברת 'אגד' תתגבר את הקווים לכותל קו 1 + קו 3 במסלול הרגיל בין השעות 6:30 ל-7:30.

כמו כן, משכונות רמות ורמת שלמה יצאו אוטובוסים פרטיים לכיוון הכותל המערבי.

משכונת רמות, יצאו אוטובוסים בשעה 6:00 מתחנת הדלק ברחוב כיסופים.

משכונת רמת שלמה – יצאו אוטובוסים בשעה 6:00 מרחוב חזון איש, סמוך לבית הספר קהילות יעקב.

עם סיום מעמד התפילה ימתינו אוטובוסים שיחזירו את התלמידות לסמינרים.

ביום ראשון השבוע פרסמנו ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כי נשות הכותל הגישו בקשה לרב שמואל רבינוביץ, להפעלת מערכת כריזה בראש החודש הקרוב בכינוס שהן מתכננות בהשתתפותן של כ-1,000 נשים, אולם לכאורה הרב אסר זאת עליהן. "הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה ומעולם לא נעשתה במקום".

אתמול חשפנו, כי במכתב ששיגר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמניץ, אשר הגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא מציין כי "בית משפט העליון קיבל עתירה תוך שהוא קובע שתפילה כמנהגן של נשות הכותל, אינה תפילה שלא לפי מנהג המקום". עו"ד קמניץ, הזכיר את הפנייה של נשות הכותל לרב רבינוביץ, ומביא את פסיקת בית המשפט העליון, שפסק בעבר כי התפילה בקול רם על ידי חזנית, עם טלית ותפילין, מותרת בחוק. "לעמדתנו, לא ניתן לראות בתפילה בהובלת 'חזנית' בתפילה אינה שלא לפי מנהג המקום".

עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מציין כי במקרה זה בו הוגשו שתי בקשות מקבילות לשימוש במערכת כריזה, הן מטעם נשות הכותל והן של מרכז ליב"ה, "לא נכון לאפשר שימוש בשתי מערכות הגברה במקביל, ומציע למצוא פתרונות מעשיים ושוויוניים".

בסרטון של תנועת חזון, מוצגות נשות הכותל במהלך טקס התפילה שלהן, ומיד לאחר מכן מובאים דבריה של ח"כ מירב מיכאלי שאומרת בראיון ל'חדשות 13': "בפעם הקודמת שחררו את הכותל צנחנים בקסדות, הפעם שחררו אותו נשים בטליתות". כמו כן מופיעים בסרטון גם דבריה של יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, שהיא אומרת "עכשיו יש תחרות והרחבה הטובה תנצח. אנחנו עקשניות, אש!".

בקטע נוסף שמראים בסרטון רואים את יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, בו הוא אומר "בעצם שרטטנו את המתווה לפתרון של כל סוגיה עתידית בתחום דת ומדינה. כך בנישואים, כך בגיור, כך בכשרות. אם הצלחנו בכותל, נצליח ודאי גם במקומות אחרים".

האירוע של נשות הכותל נועד לציין 30 שנה להקמת הארגון וכן לציין את יום האישה הבינלאומי שנופל ביום הזה. על מנת להיערך לפרובוקציה בצורה מקסימלית, פנו לאחרונה הנשים הרפורמיות לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, בבקשה שיאפשר להם להשתמש במערכת הגברה בזמן האירוע. על פי הבקשה של נשות "הכותל", היות שלהערכתן מספר המשתתפים בתפילה צפוי לעלות על 1,000 ובהתאם לנוהל "רחבת תפילה – תפילות בלבד", מבקשות נשות הכותל לעשות שימוש במערכת ההגברה בתפילתן ולקיים טקס תפילה רפורמי על פני כל הרחבה.

בנות סמינרים תפילת ראש חודש הכותל המערבי נשות הכותל הסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד