י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסחיטה של המצ'ינג

חשיפה: העיתונאי החרדי שרישיונו נשלל

מדור הסיפורים הפופולריים של הציבור החרדי עולה לאוויר וחושף בפניכם מי העיתונאי החרדי שנפרד מרישיונו, שיחות לייבל'ה עם המצ'ינגיסטים, תפילת הרה"ר בשטיבלאך, ההתרגשות של בבצ'יק, הסלפי של הצלמים, המפיק שנלכד בפלטבוש והחולצות של שוומנפלד 

חשיפה: העיתונאי החרדי שרישיונו נשלל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

קדחת המצ'ינג הגדולה שברה השבוע את השיא של כל הזמנים. המכשיר הכשר, מחברת 'נתיב', של לייבל'ה, קרס משיחות הטלפון הרבות, כאשר ברוב המקרים הוא איננו מכיר את המתקשר ובכדי לענות לפונים הרבים הוא אף מתעתד לקבל גלקסי 10 חדש כשר ומוגן כדת ודין. 

את האמת יש לומר: תופעת ה"צ'רדי" כבר חצתה את גבולות הצדקה והחסד והפכה לארגון סחיטה באיומים. ובכן, הגיע הזמן לומר די.

לייבל'ה יציג להלן כמה תמלולי שיחות שקיבל השבוע, מילה במילה, כאשר האחריות על המתקשרים בלבד:

"שלום, מדבר כאן.. מחסידות.. אנחנו עושים מצ'ינג למוסדות שבמצב קשה" לייבל'ה: "כמה זמן החסידות קייימת?" המתרים: "שש שנים" לייבל'ה: "וכבר עושים מצ'יניג?" המתרים הנודניק: "כן, כולם לקחו התחייבות".

שיחה נוספת: "שלום. מדברים כאן מישיבת.. אנחנו לא עושים מצ'יניג, אנחנו לא עושים הכפלות אנחנו עושים התרמה בה הכל הולך נטו לישיבה" לייבל'ה: "כמה זמן הישיבה קיימת"? הבחור: "כמה שנים והמצב קשה." לייבל'ה: "כמה קשה?" הבחור: "אני אומר לך, אני מסתובב במשרד ואני רואה את המצב." לייבל'ה:" רגע, אתה לומד בישיבה או מסתובב במשרד?" הבחור:" לומד, אבל אני יודע טוב מה הולך מאחורי הפרגוד". לייבל'ה: "תשמע, אנסו אותי כבר מכל המצ'ינגים בתקופה האחרונה, כרטיס האשראי שלי חסום." הבחור: "אין בעיה, יש לנו שליחים שיגיעו לקחת ממך מזומן...".

שיחה שלישית, מחסידות גור, קיבל לייבל'ה. "שלום וברכה. מדבר פה ישראל (שם גנרי לחסיד גור) אתה זוכר שפעם נפגשנו בבחירות" לייבל'ה: "תזכיר לי" הגרער: "נו, אתה זוכר. שתינו פפסי שם" לייבל'ה: אהההה, נו נו." הגערער: "לקחתי התחייבות. אני אתן לך את המספר מתרים שלי ותשלח לי מייל שתרמת." לייבל'ה: "תודה רבה."

ועל זה נאמר: "מה נדבר ומה נצטדק ...נחפשה דרכינו ונחקרה ונשובה...", לייבל'ה לא מבין כיצד הוא הגיע למצב כזה, באמצע היום הוא נתון למסכת הטרדות טלפוניות.

ומכאן לשאר חדשות המדור. ידיעה מרעישה שנחשפת כאן לראשונה, לפיה העיתונאי ישראל כהן גילה לתדהמתו השבוע כי כמות הדוחו"ת במשטרת התנועה שקיבל - עברה את המכסה ובשל כך רישיונו נשלל. עובדה זו מסבירה מדוע ראה את כהן מונהג בידי נהגים כדוגמת שלומי פולק ויהודה מנדלוביץ'. שהרי כפי שאתם יודעים, סדר יומו של כהן מצריך נהגים "מסביב לשעון" ובאולפני הטלוויזיה נערכים לצי נהגי מוניות אשר ישנע את כהן באזור גוש דן. כל זאת ועוד מבלי שהזכרנו את עיריית בני ברק. טרם נודע מיהו עו''ד יזכה בתיק השמן וייצג את כהן מול ענף התנועה.

הידיעה השנייה ששמחה את לייבל'ה השבוע, היא שחרורו של הרב הראשי לשעבר, בעל ה'כנפי יונה' - הגר"י מצגר, שבירך בשם ומלכות ברכת "מתיר אסורים". לאחר סבב שערך בכותל המערבי ובקבר רחל, הרב הגיע לבית כנסת איצקוביץ' המפורסם בבני ברק, שם כובד ב"מזרח" של בית הכנסת. לייבל'ה, שהתפלל במקום, מצטרף אף הוא לתפילת "ותבנהו מהרה ותגדל כבודו".
הידיעה השלישית, שפתחה לליבל'ה את השבוע, היא אודות כינוס הרבבות של חסידות גור בהיכל ה'ארנה' בירושלים, לשם הגיע לייבל'ה ועקב מאחורי הקלעים סביב הנעשה.

תחילה, ראה את מוטי בבצ'יק מליצמן עובר על הפרטים האחרונים, טרם בואו של הרבי מגור. בבצ'יק עצמו התרגש יתר על המידה לאחר שבנו נבחר לרגש את הקהל במקהלת הילדים.

בין לבין, הציץ לייבל'ה וראה את יוסי בלוך, הרל"ש של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, עומד דרוך ומקשיב בכל מאודו לנאומים.

חלק מרכזי באירוע היו הצלמים, שלא רגילים להיראות באירועים של גור. הפעם ראה לייבל'ה את הצלמים: משה גולדשטיין, יעקב נחומי, שלומי כהן, ומנדי הכטמן חורכים את האירוע ומבצעים סלפי חטוף בשביל המדור וזאת מבלי שההפקה של אפרים זילברברג תראה אותם. אז הנה התיעוד לפניכם:

והחלק היותר רוחני של האירוע, היה הבחינה של ילדי המתיבתא שהפגינו בקיאות מרשימה. בין שאלי השאלות, היה ממלא מקום ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, מתרים מפורסם בפני עצמו, שהפגין ידע נרחב. לעומתו, יצחק גולדקנופף שאל שאלה כנראה לא מתוכננת וגרם למבוכה קלה.

ואפרופו זייברט. מיד לאחר המצ'ינג המריא זייברט לעשות קצת "מצ'יניג" לעצמו ולייבל'ה ראה אותו בבית הכנסת בשדה התעופה נושא תפילה.

ואותו זייברט נצפה בחתונת בת הנגיד יהושע עוזר הלפרין במנצ'סטר, תוך כדי העבודה על המצ'ינג של גור.

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין נצפה בכותל המערבי בכניסתו לתפילת יו"כ קטן של ערב ראש חודש. במניין הקבוע משתתפים מדי חודש בחודשו אדמו"רים, רבנים, ראשי ערים ואישי ציבור. החודש נעדר מהתפילה באופן מפתיע ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן וסגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן, שהעדיף להמשיך את עבודתו בוועדת תכנון ובניה. לעומתם, סגן ראש העיר (וכמעט ראש העיר בעצמו...) יוסי דייטש הקדים והגיע עם חברו הקרוב ביותר ישראל מאיר רביץ, שעל אף היותו איש דגל הללו לא נטשו זה את זה לרגע.

ובדרך לכנסת עוצרים שוב בבני ברק, מיד אחרי אלעד. דוד פינקל הרמ"ט ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין נצפה השבוע ברחובות העיר בני ברק עם מועמד 'דגל' לכנסת יצחק פינדרוס.

ויועץ התקשורת הגוראי יהודה רוסט, שמנהל את הפעילות התקשורתית של ארגון 'בנועם', נצפה השבוע בביתו של שר התורה מתברך בברכת בו"ה המסורתית. לייבל'ה מוכרח לציין שרוסט עמד לפני הגר"ח בהכנעה ממש כחסיד לפני רבו.

ולקראת הבחירות, נצפה איש הצללים של הרבנים הרב יוחנן דבדה במשרדי אתר הבית - 'בחדרי חרדים'. לייבל'ה ראה אותו מהחלון למטה והננציחו.

ואי אפשר בלי החגיגה הגדולה של ישיבת 'קול תורה', בהכנסת ספר תורה וחנוכת ארון הקודש החדש, תרומת הנגיד לייטנר מקנדה. הנגידים הגיעו הבוקר לכתיבת אותיות אצל שר התורה שכתב אות ומיד לאחר מכן הורה לנכדו הכל יכול - ר' יעקב ישראל קנייבסקי לכתוב אות בספר. כך זה נראה.

ומשם- לבית וגן. לייבל'ה ראה תהלוכת ענק אשר טרם נראתה בירושלים, כאשר במהלכה התזמורת אף הוצבה על גבי משאית ענק, כמובן בהפקת מוטי רבינוביץ מ"טיפ" שלא הפסיק לרוץ ממקום למקום.

ולייבל'ה עשה קפיצה קטנה לניו יורק. אצל "סופיס" בפלטבוש, ראה לייבל'ה את יוסי טיברג, המפיק האגדי, יושב עם זאבי פריד. ללייבל'ה נודע כי טיברג פותח אולפן יוקרתי ואיכותי בניו-יורק לאניני טעם. יש לציין כי טיברג אף מעורב בהפקות של מרדכי בן דוד ואברהם פריד וחתום על דברים גדולים מאוד. לייבל'ה ימשיך לעדכן.

ובבורו פארק, על יד 'שומרי שבת', ראה לייבל'ה את דודי הומינר הידוע כשם דבר בעולם הרכב, שקיבל קידום השבוע ומונה לנהל את סניף "שמש רכבים" בירושלים. לייבל'ה מאחל הצלחה ומאמין שהתפילות בשומרי שבת אכן מתקבלות.

המשפיע והמלחין האגדי ר׳ מרדכי גוטליב, בעל מחבר ספר / דיסק "גלוי וידוע", האלבום הכי מדובר במוזיקה החסידית, נצפה מאזין לשיעורו של המגיד הנודע רבי מנשה רייזמן, מי אמר ברסלב?

האחים לבית משפחת הרב ניר בן ארצי הגיעו לבקר במשרדו של היזם החרדי ישראל צישנסקי מחברת חמדת הארץ נדל"ן ושתו לחיים לרגל תחילת פרויקט ענק מימדים על רצועת חוף מהיפים בישראל.

ואיש התקשורת דודי שוומנפלד, נצפה השבוע בקניות ברוב רבי עקיבא בבני ברק. שוומנפלד תועד בוחר חולצות מכופתרות בחנות "מענטש".

וסמוך לשם, ראה לייבל'ה את הצלם נתי אלבר נתקע עם רכבו. מי שהגיע לחלצו היה הצלם משה גולדשטיין, שהפשיל את שרווליו הוריד את מלבושו העליון ותיקן את הגלגל.

לייבלה התבשר השבוע על רכש חדש ב'קו הסקופים'. איש התקשורת והברנז'ה איציק אוחנה הצטרף בשבוע האחרון לנבחרת שדרני קו הסקופים. לייבל'ה שלח את צלמי הפפארצי שתפסו את אוחנה סועד להנאתו בין שידור לשידור במסעדת "החצר" בבני ברק.

מפץ בעולם ההפקות: המפיק האגדי יונתן בן טוב פתח משרד הפקות חדש "דאבל בי הפקות" יחד עם חברו רפאל בוזגלו. בטקס קביעת המזוזה במשרדים החדשים נצפו: רב הסלבס מרדכי חסידים, איש החסד חונה דייטש והזמר המזרחי ליאור נרקיס לצד עסקנים ואישי ציבור.

בסוף השבוע ראה לייבל'ה את צוות רדיו 'קול חי', שהדרימו לים המלח לשבת הודיה מפנקת להודות על הניסים הגלויים שנעשו לשדרן אשר גרייבר התותח והבכיר. הם התפנקו עד בלי די.

ולפינת המזל טובים

השמחה הגדולה שהאפילה על אירועי השבוע, היתה אירוסיו של שמוליק וולף - "האיש על הדלת" בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי. שמוליק, שירש את הנאמנות מאביו הרב רפאל וולף נאמן ביתו של מרן הרב שך זצ"ל, חגג את הווארט בבית שר התורה ברח' רשב"ם בשתיית 'לחיים'.

ומזל טוב לאברהם לוי משב"ק הגר"ש וואזנר זצ"ל, לרגל נישואיו הערב באולמי "קונטיננטל" בב"ב. קודם השמחה הגיע לוי להעתיר בתפילה בציון מורו ורבו בעל 'שבט הלוי'.

לייבל'ה הגיע השבוע גם לחתונתו של ישי דריקס, איש חסד גדול בפני עצמו, בה ראה את החברים הטובים, השר איוב קרא ועוד.

בהמשך ראה לייבל'ה את נגן הקלרינט דוד קליגר מתברך במאור פנים מהאדמו"ר ממעז'יבוז'. קליגר סיפר לאדמו"ר על הייחודיות של כלי ה"קְלַרְינט" וההתרגשות מחדש בכל פעם כאשר הוא מנגן עמו באירועים.

ומזל טוב לאיש הרפואה הגדול הרב שמעון ברוין לרגל אירוסי הנכד, בן לחתנו הרב פנחס פרידמן. לאירוסין הגיע ראש ישיבת תולדות אהרן הגר"מ קאהן לאחל מזל טוב.

וביום רביעי הקרוב חתונה גדולה לבנו של הרב פנחס פאמפ יו"ר "מוסדות בני יששכר" דינוב, החתן ישראל יוסף מבחירי ישיבת תולדות אהרן בירושלים. שמחת החתונה תתקיים באולמי עסטרייכר בעיר בית שמש.

ברכת מזל טוב לרב יצחק אוסטרליץ מזכ"ל איגוד הסמינרים לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה, בת לחתנו הרב אפרים פישל ריזל, וזו שמחה ראשונה לקראת החתונה הגדולה לבתו של הרב אוסטרליץ בכ"ה חודש אדר ב'. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ושמחה אצל המשבקי"ם. מזל טוב להרה"ח ר' מענדל ציטרנבוים, משב"ק האדמו"ר מבאבוב, לרגל אירוסי בנו הבה"ח בן ציון שלמה מתלמידי ישיבת באבוב בשכונת בורו פארק עם בת הרה"ח אברהם גליק, משגיח דמתיבתא עץ חיים באבוב ב"פ. שמחת התנאים תיערך הערב באולמי אנשי ספרד בשכונת בורו פארק בברוקלין.ברכת מזל טוב להרה"ח יצחק ברוך שפיצר, משב"ק האדמו"ר מתולדות צבי ספינקא, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

מזל טוב להרה"ח ר' מאיר לוסטיג משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים לרגל נישואי בתו. שמחת החתונה תיערך ביום חמישי הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב.

מזל טוב לנגיד שלום פישר מחסידות ערלוי, לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו שתיערך בשבת הקרובה בביתו בב"ב.

ברכת מזל טוב לר' הרשי מרבך ממעדנית 'שאבעס' וחתנו של ר' שלמה אינדורסקי המנהל של הבית מדרש של בעלזא, לרגל הולדת בנו, השלום זכר השבת בגבעת זאב, לייבל'ה מקווה שלהרשי יהיה זמן להתארגן עם כל הדגים לקראת משלוחי המנות במעדניה.

ברכת מזל טוב לאליהו גולדמן ממקורבי הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה לרגל נישואיו, שמחת החתונה תיערך ביום שני הקרוב באולמי היכל הנגינה ברח' רשב''י 21 במודיעין עילית. מי שלא יוכל להגיע עד אז למירון,"יאלץ" להסתפק בחתונה.

מזל טוב לעסקן שרוליק ורטהיימר המכונה "המפכ"ל החרדי", לרגל אירוסי בתו והולדת הנכדה בשעטומ"צ.

מזל טוב לר' שייע דייטש, ה"מלך" של מוסקבה והגלילות ונאמן ביתו של רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, לרגל אירוסי בנו.

מזל טוב לחיים אינדיג מבכירי המתנדבים ב'איחוד הצלה' ב"ב, לרגל הולדת הבת בשעטומ"צ.

מזל טוב לסגן ראש עיריית צפת ויו"ר חינוך חרדי ישראל מאיר סברדלוב לרגל הולדת בנו בשעטומ"צ.

מזל טוב לאברהם חזין מנהל אתר 'אומן שלום' לרגל שמחת נישואי בנו.

מזל טוב לבנש"ק שמעון פולק מבחירי ישיבת עמלה של תורה לרגל נישואיו. שמחת החתונה תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב.

מזל טוב לשאול נוסבוים מרשת ספרי "אור החיים" לרגל נישואי הבת.

ולסיום, מזל טוב למשה דץ בעלי משרד הפרסום דץ ועמיחי לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

 

לייבל'ה רכילות חרדית ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד