ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מה עשיתי? פיטרתי אותו"

נתניהו ירד לדרום והפגיז את לפיד וגנץ

במהלך סיורו של ראש הממשלה בדרום הארץ הוא הגיע הערב לבאר שבע והמשיך בקו התוקפני שלו כנגד מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד • "אני רציתי להוריד את צה"ל דרומה - אבל היה לי שר אוצר, קראו לו יאיר לפיד, פרזנטור מוכשר, אבל הוא לא הצליח כשר אוצר - והוא אמר לא"

נתניהו ירד לדרום והפגיז את לפיד וגנץ
נתניהו צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

במהלך סיורו היום (חמישי) בדרום הארץ, הגיע הערב בנימין נתניהו לבירת הנגב, באר שבע. בנאום שנתן שם, המשיך בקו ההתקפי שלו כנגד מפלגת 'כחול לבן' והעומדים בראשה.

"התקשורת "האובייקטיבית" שואלת, פתח נתניהו את דבריו במתקפה, "איך יכול להיות שתושבי באר שבע אוהבים את הליכוד, ראיתם את הכתבות האלה? איך יכול להיות? כי אנחנו משקיעים בב"ש כמו שאף ממשלה לא השקיעה בבאר שבע. כבישים, רכבות, שכונות, הסכם גג, ענקיים, פארקים".

נתניהו המשיך במתקפה על שר האוצר לשעבר לפיד, "אני רציתי להוריד את צה"ל דרומה, עוד דבר שבער בעצמותי והתחלנו להעביר. אבל היה לי שר אוצר, קראו לו יאיר לפיד, פרזנטור מוכשר, אבל הוא לא הצליח כשר אוצר. הוא אמר לי אני לא מבין שום דבר בכלכלה והוא צדק, הוא היה שר אוצר כושל. ויאיר לפיד, אני אומר לו תעביר את התקציבים האלה לצה"ל דרומה והוא אמר לא. אתם יודעים מה עשיתי? פיטרתי אותו. כי אנחנו מחויבים לבאר שבע, אנחנו מחויבים לנגב, אנחנו מחויבים לדרום, אנחנו רוצים לבטל את הפריפריה, אנחנו עושים את זה למעשה".

ראש הממשלה המשיך באותו קו מנאום פתיחת הקמפיין בתחילת השבוע: "לפיד וגנץ הקדימו את פורים, הם מתחפשים. הם אומרים אנחנו לא שמאל. אז עשיתי לי רשימה קטנה: מספר 1 בני גנץ תומך בפינוי ישובים, לא שמאל, יאיר לפיד רוצה לפנות 80-90 אלף מתיישבים, לא שמאל. בוגי מתנגד לתקיפה באיראן, לא שמאל. גבי אשכנזי התנגד להקמת הגדר בגבול מצריים, גם לא שמאל. שמעתם מה הוא אמר על מספר 1? אני לא מתבטא כך. מספר 5, ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, בעד כלכלת הסתדרות שמונעת הורדת מחירים גם הוא לא שמאל. מספר 6 קורא לפרק התנחלויות כבר עכשיו בלי לחכות למו"מ, לא שמאל. מס' 7 חושבת שצריך להשאיר את הגז באדמה, גם לא שמאל. מספר 8, עופר שלח, איש ימין ידוע, רוצה גוש חוסם עם טיבי, לא שמאל. מספר 10 נואמת נגד חוק הלאום לא שמאל. מספר 11, מיכאל ביטון, חושב שהתנחלויות מסוכנות לשלום... גרמן בכלל הגיעה ממרצ, וכן הלאה וכן הלאה".

"עכשיו, אני רוצה להגיד לכם משהו ידידי אמר רוה"מ והציג את הנרטיב שלו מ-2015, 'בחרתם בוז'י קיבלתם ציפי':  "זה לא סתם שמאל. זה שמאל בריבוע! זה שמאל ברוטציה. אתם מצביעים לפיד, או יותר נכון מצביעים גנץ מקבלים לפיד, ואתם מקבלים שמאל. וזה נכון, אני רוצה שתדעו, זה נכון, שהם הביאו שמות, כל מני שמות של אנשים שהם כביכול בימין, עלי תאנה. אתם יודעים למה להביא עלי תאנה? כדי להסתיר את השמאל שלהם! זה מה שהם עושים, מסתירים את העובדה שהם שמאל".

"היינו בסרט הזה כמה פעמים, שהרשימה מסווה את עצמה. לוקחים מפלגת שמאל, מכסים בגנרלים, עשו את זה עם ברק באינתיפאדה, קיבלנו אלפי הרוגים, אנשים פחדו לעלות לאוטובוס כי אוטובוסים התפוצצו, פחדו להיכנס למסעדה כי מסעדות התפוצצו, אנשים פחדו ללכת לקניון. אני רוצה שתדעו שזו המהות של הבחירות. הנה המהות, זו או ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל חלשה ברשות לפיד וגנץ שנתמכת ותלויה לחלוטין במפלגות הערביות".

נתניהו המשיך ותקף את גוש החוסם המתוכנן של גנץ ולפיד עם המפלגות הערביות: "הם מכחישים, הם יכולים להכחיש עד מחרתיים, הם יכולים להכחיש עד הבחירות, זה לא משנה את העובדה. אין להם שום אפשרות להקים את הממשלה שלהם בלי התמיכה של חברי הכנסת מהמפלגות הערביות שלא מכירים במדינת ישראל רובם, יש שם מפלגות איסלמיסטיות, מפלגות אנטי ציוניות וזה המהות של זה, זה שמאל. לכן הבחירה, זה או טיבי או ביבי".

נתניהו המשיך והגן על העיתונאי יעקב ברדוגו מגל"צ: "התקשורת עוברת כל גבול, כל גבול. אבל התקשורת מגויסת ברובה המכריע, אגב ראיתי היום, יש אחד, אחד! שחורג מהקו, ואומרים איך זה יכול להיות, זה פגיעה בדמוקרטיה, הדמוקרטיה שלהם זה צפון קוריאה, כולם מדברים אותו הדבר. אבל אנחנו יודעים, להם יש את התקשורת, לנו יש את העם".

יאיר לפיד הגיב לדברי נתניהו ואמר: "נתניהו משקר כל כך הרבה שהוא כבר לא זוכר את השקרים של עצמו. במסיבת עיתונאים אחת הוא אמר שפיטר אותי בגלל שתכננתי נגדו "פוטש" עם ליצמן, במסיבת עיתונאים אחרת טען שפיטר אותי בגלל חוק ישראל היום (שבכלל לא הצבעתי בעדו) ועכשיו הוא המציא שקר חדש שאני שומע עליו היום בפעם הראשונה".

עוד הוסיף לפיד ואמר בתגובתו, "בהתחלה זה היה מצחיק, אחר כך משונה, עכשיו זה כבר מדאיג. שיטת נתניהו להנהגה, תמיד מישהו מתחתיו אשם בכישלונות. הצבא אשם כשהוא לא מחליט להכריע, המשטרה אשמה כשהוא עובר על החוק, ושר האוצר מלפני 4 שנים אשם כשהגרעון גדל. הגיע הזמן להנהגה שלוקחת אחריות", כך המועמד לראשות הממשלה ברוטציה.

בנימין נתניהו יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד