י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בראיון משותף ונדיר ב'יתד'

גפני וליצמן תוקפים את החרדים שמצביעים למפלגות החילוניות

מחזה נדיר: הבוקר התעוררו קוראי עיתון 'יתד נאמן' וגילו כי הביטאון שנלחם בסגן השר יעקב ליצמן תקופה ממושכת במהלך הבחירות המוניציפליות, מפרסם ראיון משותף של סגה"ש ליצמן עם יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני - לקראת הבחירות המתקרבות • הראיון המלא

גפני וליצמן תוקפים את החרדים שמצביעים למפלגות החילוניות
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחזה נדיר: הבוקר (שישי) התעוררו קוראי עיתון 'יתד נאמן' וגילו כי הביטאון שנלחם בסגן השר יעקב ליצמן תקופה ממושכת במהלך הבחירות המוניציפליות, מפרסם ראיון משותף של סגה"ש ליצמן עם יו"ר 'דגל התורה', חה"כ משה גפני, לקראת הבחירות המתקרבות.

בתחילת הראיון מתריע חה"כ משה גפני על מספר נושאים שעלולים להתהפך על הציבור החרדי, בהם חוק הגיוס. לדבריו, "אם לא נביא בהקדם פתרון חוקי, אזי בג"ץ צפוי להתערב בנושא ואני לא צריך להפעיל הרבה דימיון מה תהיה ההחלטה של שופטי הבג"ץ".

כמו כן, גפני התייחס גם לנושא השבת ("השבת תהפוך ליום חול"), נושא קדושת הכותל וחוק הגיור.

גפני מציין כי "המציאות שאנחנו נמצאים היום, היא כמו שאמרתי גם בישיבת מועצת גדולי התורה, על פרשת דרכים. אם לא יהיה לנו מספיק כוח, זה עלול להיות מסוכן". 

גפני מוסיף, "כך גם בנושא השבת, אנחנו במאבק על מעמדה של השבת בפרהסיה הציבורית במדינה. זו לא רק הרכבת ותחבורה ציבורית, זה מאבק רב משמעות עם הרבה היבטים לכלל ולפרט, איך תיראה השבת בישראל".  

סגן השר יעקב ליצמן אומר כי, "היהדות החרדית נמצאת בימים אלה בעת מבחן היסטורי. הבחירות האלו יכריעו את גורל הציבור שלנו, שומרי המצוות ולומדי התורה, לשבט או לחסד".

לדבריו: "כולנו יחד נקבע האם נצטרך להיאבק ולנהל מלחמות על המינימום ששייך לנו בזכות בכל היבט שהוא, רוחני וכלכלי, או שנוכל לקיים כאן אורח חיים נורמלי וראוי תוך שמירת ערכי הדת ומסורת ישראל, ולקבל מענה לצרכים של הציבור החרדי ועולם התורה".

ליצמן הוסיף כי "מצע גנץ-לפיד אינו מותיר מקום לספקות. גזירות לפיד האיומות הזכורות לנו לרע, נוקשות כאן על פתחנו מחדש. הפעם אלו לא איומים ודמיונות, הפעם זה רציני ומוחשי".

"כל מה שלפיד לא הספיק בשנתיים הללו שהיה בשלטון, בזכות המאבק העיקש של הנציגות החרדית שהביא לסיום מהיר של ממשלת הזדון, את כל זה הוא יממש בשובו אל כסאו כראש ממשלה ובכוח כפול ומופרז", מבהיר ליצמן.

חינוך

גם בנושא החינוך מציינים השניים כי, "בסייעתא דשמיא המאבקים שניהלנו עד כה לשמירת טהרת החינוך הניב פירות, אך הצד שכנגד אינו שוקט על השמרים כמעט ואין יום שאנו לא נאלצים להיאבק על שינויים שמנסים להכפיף את מוסדות החינוך החרדי".

"אם ח"ו נבוא לאחר הבחירות לא מחוזקים 'יהיה נורא', 'יהיה נורא'. זה יפגע בנו בגנים, בבתי הספר, בסמינרים ולמעשה בכל מערכות החינוך'.

מצע כחול לבן 

במהלך הראיון תוקפים השניים את מצע הבחירות של סיעתם של בני גנץ ויאיר לפיד 'כחול לבן', שפורסם בשבוע האחרון.

חה"כ גפני מציין כי "יאיר לפיד הצליח להכניס את המצע שלו למצע המשותף. בכך הופך גנץ להיות תחת פיקודו של יו"ר יש עתיד, אף שהוא עצמו אינו כזה. מבחינתנו זו מפלגה אנטי דתית"!

ליצמן מצידו הבהיר כי "כיום, לקראת הבחירות הקרובות אנו מאוחדים מאי פעם. יהדות התורה צועדת יחדיו ובלב אחד, בכוחות משולבים ובתיאום מלא בין אגודת ישראל דגל התורה. חתמנו מבעוד מועד על ההסכמים בינינו, הגשנו רשימה משותפת בזמן ובכבוד, זאת בניגוד לשנים עברו. כעת הזמן להוציא לפועל ולפעול מכוח האחדות הזו".

גפני התייחס לאפשרות שהקואליציה הבאה תוקם ע"י השמאל ואמר: "זה נכון שהימין הוא טוב יותר מהשמאל בכל מה שקשור לנושאי דת ומסורת, אבל לא נכון לומר שהם יודעים לעמוד על משמר הדת והמסורת".

לדבריו: "יש פעמים רבות שהימין בכלל והליכוד בפרט הוא נגד דעתנו בנושאי יהדות", לדבריו, " מי שמצביע עבורם לא מרוויח את מה שהוא חושב להרוויח בהצבעה כזו, והוא מפסיד בגלל החלטה שגוייה, את כל הקדוש והיקר לנו".

ליצמן תקף אף הוא את החרדים שתומכים בליכוד, ואמר: "אני לא מעלה בדעתי אדם חרדי שיצביע לליכוד או לכל מפלגה חילונית אחרת. כשנגיע למאבקים על הצרכים שלנו – אף אחד מהם לא יעמוד לימיננו, אם לא נהיה מספיק חזקים ומספיק גדולים. זו המציאות ואלו העובדות לאורך כל השנים".

"האינטרס הפוליטי שלהם חזק יותר מהנאמנות לשותפים. זה הוכח, חלילה מאיתנו לסמוך על אחרים שיידעו כביכול לשמור עלינו ולדאוג לנו, כי זה פשוט לא יקרה".

יעקב ליצמן משה גפני יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד