י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התחקיר חושף

'פנגו' חייבה לקוחות רבים על שירות ללא ידיעתם

תחקיר חושף: לקוחות רבים של חברת 'פנגו' חויבו ללא ידיעתם במשך שנים על שירות 'פנגו סימפל' • י', עובדת בחברה לשעבר: "מה שהולך מאחורי הקלעים זה שערוריה אחת גדולה" • בעקבות התחקיר הודיעה אמש החברה כי היא תפסיק את החיוב האוטומטי

'פנגו' חייבה לקוחות רבים על שירות ללא ידיעתם
אפליקצית פנגו בפעולה צילום: רויטרס

תחקיר "ברקוד" שפורסם השבוע ב"החדשות 12" חשף לקוחות רבות של חברת 'פנגו' חויבו ללא ידיעתם במשך שנים על שירות 'פנגו סימפל'.

בעקבות התחקיר, הודיעה אמש (חמישי) חברת "פנגו" המפעילה את יישומון החניה, כי היא תפסיק את החיוב האוטומטי על חבילות 'פנגו סימפל'. 

השינוי צפוי להיכנס לתוקף בימים הקרובים, אך לא יחול על לקוחות שכבר עושים שימוש בשירות. לכן, מומלץ לבדוק את החשבונית ולוודא שמתבצע תשלום רק על השירות שבו נעשה שימוש. 

בתקופה האחרונה הצטברו עשרות תלונות על גבייה של שירותים נוספים מצד יישומון החנייה הפופולרי. מתחקיר "ברקוד" עולה כי היישומון, שמאפשר לישראלים לשלם בעבור חנייה בלחיצת כפתור, מוסיף שירותים נוספים בתשלום שהלקוחות לא תמיד יודעים עליהם.

על פי ההערכות, "פנגו" מרוויחה סכומי ענק המסתכמים במאות אלפים ואולי אף יותר. כמו כן, מהתחקיר עולה כי ברירת המחדל ברישום לאפליקציה כוללת קבלת שירות "פנגו סימפל", המחייב תשלום חודשי על סך שישה שקלים ותשעים אגורות. השירות מספק לנהגים תזכורת וסיוע במניעת דוחות, שולח איכון מדויק למיקום הרכב החונה ומאפשר תשלום מהיר לחניונים.

בעקבות הפניות רבות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פתחה בחקירה נגד חברת "פנגו" בחשד להטיית צרכנים. ברשות הצטברו עשרות תלונות על גבייה של שירותים נוספים והן על גביית תשלום בעבור כלי רכב שכבר לא היו ברשות הלקוחות. מחומרי החקירה עולה כי ברשות התגבשה תשתית ראייתית שתאפשר לקנוס את החברה בסכומים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים.

י', עובדת לשעבר של חברת פנגו, סיפרה: "מה שהולך מאחורי הקלעים זה שערוריה אחת גדולה". י' סיפרה כי "לא אמרו לנו לשקף ללקוח את גובה החשבוניות או את מצב החיובים שלו. אמרו לנו לא להגיע עם זה ללקוח כי אם נגיע לזה הוא יבקש ויחקור יותר". עובדת אחרת סיפרה: "כמה פעמים נתקלתי באנשים מבוגרים שלא ידעו שלוקחים להם כאלה סכומים והיו אומרים לא להגיד את זה".

הלקוחות שציפו ש"פנגו" תיתן להם זיכוי מלא בעבור התקופה שבה חויבו התאכזבו לגלות שזה לא המצב. כחל שי, לקוח החברה, סיפר: "הם פשוט לוקחים סכומי כסף בכל חודש, בלי ידיעתך בכלל. בשיחה אחת איתם בלי לשים הם השחילו לי חיוב בלי שביקשתי או דרשתי. נטע בן שושן, לקוחה אחרת, הוסיפה: "הם טענו שהמנוי שלי הצטרף באופן חוקי. יכול להיות שזה חוקי, אבל זה לא הוגן ושקוף כלפי הלקוחות שלהם".

מחברת "פנגו" נמסר: "ההצטרפות לשירות 'פנגו סימפל' מתבצעת בצורה שקופה וברורה כדי להבטיח שהלקוחות מבינים את השירות והמחיר, בין אם באפליקציה ובין אם באמצעות נציג טלפוני. עם הצטרפות לקוח לשירות נשלח פירוט מלא על תנאי העסקה".

עוד נמסר כי "פנגו קשובה כל העת ללקוחותיה ולאור זאת הוחלט כי הרישום לשירותי 'פנגו סימפל' ימולא באופן יזום בלבד על ידי הלקוחות".

פנגו תביעה חנייה תלונות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד