י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שלא שינו את לבושם

מפתיע: חסיד בלבוש אותנטי בתצוגת אופנה

הקהל היה בהלם לרגע קט ולא האמין למראה עיניו, אך מיד התעשת והחל להריע לחסיד שעלה עם כל ה'שמונה בגדים' בתצוגת האופנה החילונית

 מפתיע: חסיד בלבוש אותנטי בתצוגת אופנה
אברהם חיים בתצוגה צילום: ״קוקו קליק״ - מתוך האינסטגרם של מוטי רייף

לראשונה בעולם: חרדי בלבוש חסידי אותנטי, עם זקן ופאות, כשלראשו חבוש שטריימל, ואפילו גרביים לבנות, צעד על מסלול בתצוגת אופנה, לצד דוגמנים מפורסמים מהשורה הראשונה, מכל גווני הקשת הישראלית.

ע"פ הדיווח של כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה, הדבר החריג מסוגו היה באירוע הצדעה ל-70 שנות אופנה ישראלית שהתקיים השבוע בגני התערוכה בתל אביב ובחסות משרד התרבות, בתצוגה השתתפו כ-150 מעצבי אופנה ישראלים מהשורה הראשונה.

במקום, ניתנה במה גם ללבוש החסידי המסורתי אותו דגמן אברך חרדי מבטן ומלידה, שלא עיגל פינות בשום פרט מפרטי הלבוש החסידי, כולל השטריימל, חולצה מכופתרת חסידית-ימין על שמאל, גרביים לבנות, ומעל הכל את הקפוטה השבתית עם האבנט.

אופנה חסידית על המסלול - קטע מהשידור החי של האירוע שהועבר בעמוד הפייסבוק של משרד התרבות

החסיד אברהם חיים שנבחר לצעוד צעד עם ביגוד מהקולקציה החדשה של בית האופנה BAGIR המחזיק ליין של הלבשה חסידית בעיצוב מקורי.

לדברי הנוכחים ששוחחו עם כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה: "עם עלייתו למסלול בלבוש החסידי, הקהל היה בהלם לרגע קט, ולא האמין למראה עיניו, אך מיד התעשת והחל להריע ולמחוא כפיים".  

על הניהול האומנותי והפקת האירוע כיכב מוטי רייף שמפיק שנים רבות אירועי אופנה כמו את שבוע האופנה בתל אביב שהתקיים בשבוע הבא. לדבריו, היוזמה שלו לשלב דוגמן מהמגזר החרדי ולתת במה ללבוש החרדי החסידי, היתה נחוצה מאד כדי להציג את זה כחלק בלתי נפרד ממה שמרכיב את האופנה הישראלית, כי אי אפשר להתעלם מציבור כל כך גדול שגם הוא ישראלי ומתלבש בלבוש הזה, שלמרות שמתעדכן עם השנים באופנה שאופיינית לו, עדיין שומרת על הקו המקורי מארץ המוצא, וחשוב שגם לזה ניתנה במה באירוע.

אברהם חיים, שנבחר לצעוד בלבוש הזה על המסלול מתוך מאות תמונות, סיפר כי מאד התרגש לקחת חלק באירוע, ולייצג בגאווה את הלבוש שאותו הוא לובש בשבתות וחגים ואירועים מיוחדים, ולהראות שבחן של ישראל "שלא שינו את לבושם"

באירוע השתתפו אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, שרת התרבות מירי רגב, אמנים ומעצבים, צמרת עולם האופנה הישראלית, אנשי תקשורת, ועוד. 

חסידים תצוגת אופנה שטריימל ביגוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד