י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות בקונגרס

טראמפ: המפלגה הדמוקרטית אנטי ישראלית ויהודית

בעקבות התבטאויות אנטי ישראליות הגובלות באנטישמיות מצדן של שתי חברות קונגרס מוסלמיות מהמפלגה הדמוקרטית, העביר 'בית הנבחרים' החלטה שתגנה אנטישמיות ותכלול את שמה של חברת הקונגרס המוסלמית אילחאן עומאר, אך בלחץ גורמים אנטי ישראליים ההחלטה רוככה

טראמפ: המפלגה הדמוקרטית אנטי ישראלית ויהודית
ברני סנדרס צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר ביום שישי האחרון, כי המפלגה הדמוקרטית הפכה "אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית", כהגדרתו.

דבריו של הנשיא הגיעו לאחר שבית הנבחרים העביר 'החלטה בגנות משטמה גזענית' ותכליתה היא גינוי של אמירות אנטישמיות. היוזמה להחלטה נולדה בהנהגה הדמוקרטית של הבית בעקבות המחלוקת סביב התבטאויות אנטי-ישראליות / אנטישמיות שהשמיעה הצירה המוסלמית במפלגה, אילחאן עומאר.

ההחלטה זו, שאינה בעלת תוקף מחייב, נועדה לשים קץ לחילוקי דעות קשים שמפלגים את המפלגה הדמוקרטית כשרובו מתנגד להתבטאויות אלו, ובאופן היסטורי למפלגה הדמוקרטית יש קשרים טובים עם ישראל והתבטאויותיה של אילחאן גורמים לחוסר נוחות מצד רוב חברי המפלגה ובתוכם יהודים.

ההחלטה המקורית הכילה בתוכה את שמה של הצירה המוסלמית והיה ממוקד באנטישמיות בלבד, אך בעקבות לחץ מתוך המפלגה, כולל שלושה מועמדים לנשיאות שאחד אף יהודי (ברני סנדרס) רוככה ההחלטה ובדרישתם לשינוי הביאו כדוגמה כרוז שמציג את עומאר על רקע המגדלים התאומים שקורסים תחתיהם בלהבות בפיגועי 11 בספטמבר.

השינוי בהחלטה הגיע למרות התנגדותם של מחוקקים יהודים והיא מטשטשת את ההתבטאויות האנטישמיות של אילחאן עומאר וכוללת בתוכה גילויי גזענות באופן כללי כנגד שלל מיעוטים בחברה האמריקאית.

בשיחה עם כתבים על מדשאת הבית הלבן, אמר הנשיא: "אני חושב שההחלטה שקיבל בית הנבחרים הייתה חרפה, מפני שהדמוקרטים נעשו מפלגה אנטי-ישראלית. הם נעשו מפלגה אנטי-יהודית. אני חושב שההצבעה על ההחלטה הייתה חרפה וכך יאמר כל אדם שיגיב ביושר על ההצבעה הזו".

התבטאויותיה של עומאר, שלטענתה אינן אנטישמיות אלא דברי ביקורת כלפי מדיניותה של ישראל, יצרה מחלוקת במפלגה הדמוקרטית: האם ההתבטאויות האלה מטילות על המפלגה הדמוקרטית רפש אנטישמי, או שהן פותחות עידן חדש ביחסים בין ישראל לארה"ב, עידן שבו היחסים ביו שתי המדינות נתונים לביקורת ציבורית, כמו היחסים עם כל מדינה אחרת, בהתאם להלכי הרוח של הדור החדש במפלגה הדמוקרטית, שבשבילו ישראל שוב אינה קודש הקודשים.

עומאר, ילידת מיניסוטה, אזור שבו חיים אמריקאים רבים ממוצא סומלי, היא כוכב עולה בקונגרס. אחת מהתבטאויותיה שעוררו סערה היתה כשביקרה את האירגונים היהודיים בארה"ב התומכים במדינת ישראל: "אני רוצה לדבר על השפעה פוליטית בארץ הזו שלפיה זה בסדר גמור שאנשים יקדמו ברית נאמנות למדינה זרה", היא אמרה. "לפעילים פרו-ישראליים בארה"ב יש "נאמנות למדינה זרה". מדוע זה קביל למתוח ביקורת על ההשפעה הפוליטית של ארגונים שונים בארה"ב כגון ארגון בעלי הנשק בארה"ב, תעשיות הנפט, או חברות התרופות, אבל לא על אייפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית?

 

 

המפלגה הדמוקרטית דולנד טראמפ ברני סנדרס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד