י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איש לא שרד

אסון בשחקים: מטוס התרסק - ישראלים נספו

157 בני אדם מצאו את מותם בהתרסקות מטוס נוסעים דקות לאחר שהמריא מבירת אתיופיה לעבר קניה | מדובר במטוס חדש שנכנס לשימוש לפני ארבעה חודשים ואף נחת בשבוע שעבר בישראל | לפי דיווחים זרים, ישנם 2 אזרחים ישראלים בין הנספים 

אסון בשחקים: מטוס התרסק - ישראלים נספו
מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

אסון תעופתי: 157 בני אדם מ-33 מדינות, מצאו את מותם בהתרסקות מטוס שהמריא הבוקר (ראשון) בשעה 08:44 מאדיס אבבה שבאתיופיה לעבר ניירובי שבמדינת קניה.

על פי רשימת הנוסעים שפורסמה ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC, שני ישראלים שהיו על המטוס מצאו אף הם את מותם בהתרסקות.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למשרד החוץ כדי לעקוב מקרוב אחר פעילות משרד החוץ בחדר המצב, בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה.

נתניהו שוחח עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה שדיווחו לו פרטים על התרסקות המטוס, המעקב אחר הישראלים הנעדרים ומצבם.

"באתי לכאן למשרד החוץ, כדי לעקוב מקרוב אחר הדיווחים מאתיופיה", אמר רה"מ. "לצערי, דיווח לנו השגריר שלנו באתיופיה ששני ישראלים נספו בהתרסקות המטוס. ליבנו עם המשפחות".

על פי הדיווח באתר ניטור הטיסות Flight Radar 24, המטוס של חברת 'אתיופין איירליינס' מסוג 737 שנכנס לשימוש אך לפני כארבעה חודשים, האיץ בצורה בלתי יציבה מיד לאחר המראתו.

יצוין כי המטוס שהתרסק הבוקר, נחת בשבוע שעבר בנתב"ג עם נוסעים שהטיס מאדיס אבבה.

ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד פרסם הודעת אבל על האסון: "לשכת ראש הממשלה, בשם הממשלה והעם באתיופיה, מבקשת להביע תנחומים עמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהן הבוקר בהתרסקות של מטוס הבואינג 737 של חברת Ethiopian Airlines שהיה בדרכו לניירובי".

נשיא קניה אוהורו קנייתה פרסם גם הוא הודעה בה כתב: "אנו עצובים מהחדשות על התרסקות מטוס הנוסעים של אתיופיאן איירליינס שש דקות אחרי ההמראה בדרכו לקניה. תפילותיי לכל משפחות יושבי המטוס".

על המטוס היו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות.

התרסקות מטוס אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד