י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אור לילד • כך תאירי את חדר הילדים

מתכננת לשפץ את חדר הילדים? • מעוניינת לשלב גופי תאורה? • אוסף טיפים לתכנון נכון של חדר הילדים בשילוב תאורה ראויה • ויהי אור

צילומים: מנחם עוז
צילומים: מנחם עוז



בבואנו לעצב או לשדרג את חדר הילדים, לא תמיד אנו שמים את הדגש הראוי על תאורה.

עולם העיצוב מייחס חשיבות גדולה מאוד לנושא התאורה הטבעית והמלאכותית, המשאב הטבעי הוא יקר ערך ורצוי לשלבו בהתאם כשמתכננים את חדר הילדים.

שימוש בתאורה נכונה בחדר תוך תכנון ההיבטים השונים מראש, בריא יותר ומשפיע מאוד על הפעילות והיכולות שלנו בזמן השהייה בחדר.

שימוש נכון ומושכל בתאורה עונה לנו על צרכים הכרחיים, ויתרה מכך, להיבט הבסיסי של הפצת אור השפעה ברורה על הריכוז והפעילות בחדר.

שימוש בתאורה טבעית תוך שילוב גופי תאורה חשמליים באפשרותם לשנות את האווירה הכללית בחדר ולהאיר באור שונה את הקירות והרהיטים. יש לזכור כי גופי תאורה הם פריט דקורטיבי המוסיף צבעוניות וייחוד לחדר.

חדר דגם "רותם"צילום: חדר דגם "רותם"
חדר דגם "רותם"


קבלי כמה 'טיפים':

למעצב רשת רהיטי דורון, ניצן הורוביץ, יש כמה טיפים חשובים לתת לכם, רגע לפני שאתם רוכשים חדר ילדים חדש.

1. נסו לבחון את כל האופציות להעמדת הריהוט בצורה הטובה ביותר ובהתאם לשעות הפעילות של הילד והשימוש שלו בכל פונקציה. נצלו בצורה המיטבית את שעות האור ביום והתאורה הטבעית, לדוגמא בחנו היטב מהם כיווני החלונות בחדר והשעות בהם השמש דומיננטית בחלל החדר וכיצד היא משפיעה.

2. אם אתם לפני שיפוץ בבית וניתן לתכנן את תשתית החשמל בחדר מחדש, נסו להעריך את המיקומים הנדרשים לשימושים השונים של הילדים בחלל החדר בהווה ובעתיד. נסו לחשוב שנים קדימה בתכנון התשתיות כך שתוכלו לספק מענה נוסף לגופי תאורה עומדים ואחרים אותם יבחר הילד לחדרו.

3. את האזור הפעיל ביותר במהלך היום נמקם ליד החלון מומלץ לרכוש גוף תאורה מרכזי שיספק תאורה עקיפה, היינו יעביר את רוב האור דרך התקרה או הקירות כך תיווצר בחלל תאורה אחידה שאינה פוגעת ישירות בפונקציות השונות.

4. התאורה באזור העבודה בחדר, חייבת לספק ראות טובה ולכן מומלץ להשתמש גם בתאורה ישירה מעל גבי השולחן בנוסף לתאורה המרכזית בחדר. בשיטה זו לא ייווצר צל על השולחן בעוד שהילד יושב עם גבו לגוף התאורה מרכזי או לתאורה הטבעית בחדר.

5. לגוף תאורת לילה חשמלי בחדר הילדים, מומלץ לבדוק את קיומו של תו תקן והתאמת המוצר לחיסכון בצריכת החשמל היות והוא דולק שעות רבות. ניתן להשתמש בגופי תאורה שמקבעים לקיר ועד למנורת לילה ניידת שמונחת על גבי השידה ומוסיפה צבעוניות לחדר.

6. שתפו את הילד בבחירת גופי התאורה כך שמעבר לצורך הפרקטי יקבל הילד את מבוקשו בכל הקשור למראה גוף התאורה. זכרו כי החדר הוא לשימוש הילד, לכן אפשרו לו להביע את דעתו על המוצר כך שהבחירה בסופו של דבר תהיה שלו (כמובן באישורכם).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד