כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משתוקקת לאזני המן? מותר, אך לא להפריז!

ממה עשויים 'אוזני המן'? • מה מכיל הבצק הפריך? ומהו הערך התזונתי והקלורי של סוגי המילויים השונים: פרג, חלבה, אגוזים, תמרים או שוקולד • תרשי לעצמך, אבל במידה • חודש אדר שמח

משתוקקת לאזני המן? מותר, אך לא להפריז!



אוזני המן הוא המאכל הנפוץ הנאכל בפורים. רגע לפני שאת נכנסת למטבח כדי להכין אותם, לאכילה בבית או למשלוחי המנות, כדאי שתכירי כמה עובדות תזונתיות עליהם.

לדברי סיגל פרישמן, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בבית החולים 'בלינסון', ממוצע קלורי של אוזן המן אחת על מילוייה השונים - 200-150 קלוריות ליחידה.

סיגל גם מפרטת, כל רכיב במאכל וערכיו שלו:

• הבצק הפריך - מוכן בדרך כלל ממרגרינה. מרגרינה הינה שומן נוזלי שהוקשה, ועל כן מכילה חומצות שומן רוויות מסוג טרנס, שאינן מומלצות לבריאות הלב. אם יש אפשרות לעשות את הבצק משמן במקום ממרגרינה - עדיף, כמו כן קיימות היום בשוק מרגרינות שאינן מכילות 'טרנס', עובדה המצויינת על גבי האריזה.

• המילויים הנפוצים:

פרג: עשיר מאד בסידן. ב-100 גרם פרג יש 1,500 מ"ג סידן, אך גם 530 קלוריות.

חלבה: עתירת שומן וסוכר, מכילה גם היא סידן. ב-100 גרם חלבה יש 75 מ"ג סידן ו-500 קלוריות.

אגוזים: מומלצים כמפחיתי סיכון להתפתחות מחלת לב בשל תכולת ויטמין E וחומצות שומן חד בלתי רוויות. 100 גרם אגוזים מכילים כ-650 קלוריות.

תמרים: מכילים הכי פחות קלוריות, כ-290 קלוריות ל-100 גרם. תמרים מכילים סיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול.

שוקולד: לאחרונה אנו עדים להמלצות לצרוך שוקולד מריר המכיל 70% מוצקי קקאו בשל תכולת הפוליפנולים שבו, המסייעים למניעת תחלואת לב. אך לרוב, במילויי אזני המן לא משתמשים בשוקולד המשובח. בנוסף, כדאי לדעת שגם בשוקולד מריר מומלץ, יש כ-500 קלוריות ב-100 גרם, ולכן לא מומלץ להגזים בצריכתו.

כמו תמיד בנושאי האוכל - אכילה מודעת של כמויות מדודות, תספק את התועלת ללא הנזקים.

פורים שמח!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד