ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

חי-מת • למה אביגדור שטרן קבר את עצמו?

אביגדור שטרן, מתנדב זק"א, 'קבר' את עצמו בקבר ממנו הוצא 'היהודי האלמוני' • התמונה פורסמה – וגררה גל תגובות • בראיון מיוחד הוא מסביר למה עשה זאת

אביגדור שטרן בתוך חלקת הקבר
אביגדור שטרן בתוך חלקת הקבר

הבוקר הוציאו מתנדבי ארגון זק"א את גופתו של יהודי שנקבר ללא שנודעה זהותו מבית קברות בו קבורים יהודים ליד נוצרים.

צלם 'בחדרי חרדים', יעקב נחומי, שליווה את המתנדבים במלאכת הקודש לכד במצלמתו אירוע לא שגרתי: מתנדב הארגון, אביגדור שטרן צולם דקות לאחר הוצאת גופת המנוח כשהוא שוכב בתוך חלקת הקבר. את התמונה העלה נחומי לדף הפייסבוק האישי שלו – מה שגרר תגובות רבות.

עוד בנושא:
לפנות בוקר נשלפה גופת 'היהודי האלמוני' • מצמרר

אביגדור שטרן, מתנדב זק"א הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הסיבה לכך ששכב בתוך החלקה לאחר הוצאת הגופה היא "סגולה לאריכות ימים".

לדברי שטרן: "ידועה הסגולה שמי שאומרים עליו שהוא נפטר בעודו חי – מובטח לו שיאריך ימים. שמעתי פעם מאחד הרבנים שהסגולה תקפה גם אם שוכבים בתוך קבר.

"גם במישור האישי, כמתנדב זק"א, שראה עשרות מקרים של אסונות ומקרי מוות - היה כאן עניין שהמוות לא מפחיד אותי. אני מקווה שכמו שאני יצאתי משם תוך כמה שניות בריא ושלם כך יזכו כל הנפטרים לקום בתחיית המתים".

כזכור, הבוקר חשף 'בחדרי חרדים' כי מתנדבי הארגון הוציאו בכבוד גופת מנוח מבית העלמין ברבדים כמה חודשים לאחר שנפטר ללא ידיעת בני המשפחה. המנוח, כך התברר, שלח יד בנפשו, והועבר למכון לרפואה משפטית באבו-כביר, משם הועבר לקבורה בבית עלמין יהודי-נוצרי.

לאחר מספר חודשים גילתה המשפחה את דבר הקבורה, ובמצוות הרב הראשי הועברה הגופה לבית עלמין יהודי.



שטרן זק"א קבר סגולה מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד