ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הוגשה הצעת חוק למינוי משקיפי תנועה

חברי הכנסת ישראל אייכלר, כרמל שאמה הכהן, חמד עמאר, אמנון כהן ודב חנין מבקשים למנות משקיפי תנועה אשר ידווחו למשטרה על ביצוע עבירות תנועה

הוגשה הצעת חוק למינוי משקיפי תנועה

הצעת חוק חדשה, אשר הונחה על שולחן הכנסת בתאריך 16.01.2012, מבקשת למנות משקיפי תנועה אשר ידווחו למשטרה על ביצוע עבירות תנועה. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת ישראל אייכלר, כרמל שאמה הכהן, חמד עמאר, אמנון כהן ודב חנין ובו מבקשים חברי הכנסת להגביר את הפיקוח והאכיפה על עבירות תנועה חמורות, וזאת בכדי להתמודד עם תאונות הדרכים. הכוונה היא כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תעביר אחת לחודש למשטרה, דוחות שקיבלה ממשקיפי התנועה, אשר מונו מטעמה למשקיפים.

משקיפי התנועה יהיו רשאים לדווח על עבירה ובלבד שיהיו עדים ראיה להתרחשותה, אם למשקיף ישנה היכרות עם עבריין התנועה הוא לא יוכל להגיש אותה. כשהדוח יהיה בידי המשטרה, בסמכותו של קצין בדרגת פקד להחליט האם ניתן לנקוט בצעדים משפטיים. אדם שקיבל את הדוח יוכל לערער ולנמק מדוע הדוח איננו אמין. העברות שבגינן ניתן לרשום דוח: אי ציות לתמרור עצור או אי מתן זכות קדימה, עקיפת רכב מצד ימין, חציית קו הפרדה רצוף, אי ציות לרמזור אדום לרכב או לרכבת, נהיגה בניגוד לכיוון התנועה, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה, נהיגה תוך סיכון מיידי של משתמשי הדרך.

הצעת החוק תאפשר מקורות נוספים לקבלת דיווחים על עבירות תנועה, בניסיון להגביר את אכיפת חוקי התנועה על המשתמשים בדרך. אין צורך בשימוש במשאבים כספיים גדולים כי מערכת אכיפת החוק מסתייעת למעשה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מעבר לכך, מגישי ההצעה טוענים כי: "לגיבוש צוות משקיפי תנועה יש ערך חינוכי והסברתי המשתלב עם המאמץ למנוע תאונות דרכים".

עמותת אור ירוק: "על פי המלצות ועדת שיינין, אשר אומצו על ידי ממשלת ישראל, תקציבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צריך היה להסתכם ב-550 מיליון שקלים בשנה, זהו התקציב שהוקצה למאבק בתאונות הדרכים ב 2008. בשנת 2012 קוצץ תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לכ-302 מליון שקלים בלבד, קיצוץ של 45%. התוצאה הישירה של הקיצוץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים היא העלייה הנמשכת, בשנתיים האחרונות, במספר ההרוגים בכבישים. עמותת אור ירוק תומכת בכל דרך אשר תצמצם את מספר תאונות הדרכים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד