י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מדינת חלם?

הזוי: רצח תינוק וחיילים אך לא הואשם ברצח

המחבל עאצם ברגותי הואשם בשלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה ועוד. יחד עם אחיו (שחוסל) ביצע את הפיגוע בעופרה בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד. ארבעה ימים לאחר מכן ביצע שוב פיגוע ירי בגבעת אסף ורצח את לוחמי נצח יהודה יובל מור יוסף הי"ד ויוסף כהן הי"ד

הזוי: רצח תינוק וחיילים אך לא הואשם ברצח
מעצר המחבל עאסם ברגותי צילום: דובר צה"ל

ימים לאחר הריסת בית המחבל, בבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש היום (שני) כתב אישום נגד המחבל עאצם ברגותי המייחס לו שורה ארוכה של עבירות חמורות, וביניהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, וניסיונות לעבור עבירה זו.

מכתב האישום עולה, בין היתר, כי ב-9 בדצמבר 2018, ביצע המחבל, יחד עם אחיו, את פיגוע הירי בכניסה לישוב עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד. ארבעה ימים לאחר מכן, ביום 13 בדצמבר 2018 ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת גבעת-אסף, בו נפלו הלוחמים סמל-ראשון יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד מגדוד נצח יהודה, ונפצעו לוחם ואזרחית נוספים.

לבקשת התביעה הצבאית, בית המשפט הורה על מעצרו של המחבל עד תום ההליכים.

בפיגוע הירי בצומת עופרה, נפצעה קשה שירה איש-רן שבבית החולים יילדו את בנה עמיעד ישראל, אך הוא לא שרד ונפטר. גם בעלה, עמיחי נפצע, ומאז שניהם החלימו ושוחררו מבית החולים. בפיגוע בגבעת אסף נרצחו שני חיילי צה"ל מגדוד נצח יהודה, סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד. חייל נוסף מהגדוד, נתנאל אילן (פלבר) בן שיינע ציפורה נפצע באורח קשה מאוד ושירה סבג צעירה תושבת בית אל נפצעה אף היא באורח קשה.

המחבל עאצם ברגותי, ביצע את הפיגוע בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי (29), חוסל במהלך מעצרו בכפר כובר שליד רמאללה. עאצם, נעצר כחודש לאחר מכן על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב"כ וצה"ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמא"ס בגזרת בנימין.

גבעת אסף פיגוע ירי עופרה ברגותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד