י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפתיע?

בהוצאה לפועל ריגשו משפחה חרדית מלונדון

משפחה בת שלושה עשר נפשות שנחתה בישראל לפני ימים ספורים נחרדה לגלות כי טיסתם חזרה לארץ מגוריהם תימנע בשל חוב כספי שהצטבר להם בארץ | אחרי שהמצוקה אליה נקלעה המשפחה נפתרה, הם עלו על טיסה לאנגליה בלי האמא ובהתערבות חריגה היא הצטרפה ברגע האחרון

בהוצאה לפועל ריגשו משפחה חרדית מלונדון
חרדים בשדה התעופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בני משפחה חרדית הגיעו לביקור בישראל - אך להפתעתם התברר להם כי אינם יכולים לשוב לביתם בלונדון, זאת מאחר וישנו חוב בארץ שרובץ על שכמם, שלא שולם.

מסתבר כי מדובר בזוג הורים ל-11 ילדים, שהגיעו כולם לביקור בארץ עקב שמחה משפחתית. שלשום (מוצ"ש), לקראת סיום הביקור, התברר להורים כי הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ, כך שלא יוכלו לממש את כרטיסי הטיסה שרכשו.

מבלי שהייתה להם אפשרות אחרת, פנו לרשות האכיפה והגבייה, על מנת לבדוק מה הסיבה לעיכובם, ולמי הם חייבים. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בחוב כספי לאחד הבנקים בהם ניהלו בני הזוג חשבון, בתקופה שהתגורר בישראל. כאשר הסכום צבר ריביות ועמד על 36,000 ש"ח.

ברשות האכיפה והגבייה הוסבר להם כי מדובר בחוב קטן יחסית שתפח, ועורך דין שפעל מטעם הבנק הוציא צו עיכוב יציאה מישראל, לבני הזוג, עד לתשלום מלא של החוב.

מאחר ומדובר בהורים עם 11 ילדיהם ובהם ילדים ותינוקות, ומדובר בסכום לא קטן, נרתם לסייע להם אריה כהן, סמנכ"ל ברשות האכיפה והגבייה. "למשפחה לא הייתה כל אפשרות לשלם סכום כזה, לכן שיתפנו עמותה שתוכל לסייע" אמר כהן ל'בחדרי'.

רשות האכיפה והגבייה פנתה לעורך הדין שמייצג את הבנק, ולבקשתם, זה הסכים להפחית סכום משמעותי של 8,000 ש"ח מהחוב, כך שנותר לתשלום 28,000 ש"ח. לאחר שעניין החוב סודר וכך גם נשלחה הודעה להסרת צו עיכוב היציאה מישראל - בני המשפחה הגיעו אתמול (ראשון) לשדה התעופה על מנת לשוב לביתם.

בשדה התעופה ציפתה לאם המשפחה הפתעה. אמנם צו העיכוב של הבעל אכן הוסר, אך משום מה לא הורשה לאם המשפחה לעזוב את ישראל יחד עם בני משפחתה, למרות הודעת עורך הדין על הסרת הצו.

בשעה 19:00 נערך נעשתה פנייה חוזרת לרשות האכיפה והגבייה, זאת חצי שעה לפני שהמטוס אמור להמריא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמנם נשלחה הודעת ביטול הצו, אך משום מה זה לא עודכן במערכת, והאחראי על הנושא בנתב"ג שהה בישיבה.

האב ואחד עשר ילדיו, שהו על המטוס בלחץ, שכן אם המשפחה לא הורשתה לעלות. רשות האכיפה והגבייה גילתה רגישות מיוחדת ופנו לגורמים בכירים יותר, ושתי דקות לפני ההמראה, כאשר דלתות המטוס כבר נסגרו, שניות לפני שהמטוס התנתק מהשרוול - התקבל האישור ורכב מיוחד הוביל את אם המשפחה ישירות למטוס - לשמחת בעלה וילדיה.

הוצאה לפועל צו עיכוב יציאה מהארץ חוב כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד