י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחיו וגיסו המריאו כדי לזהותו

אסון המטוס: פורסם שמו של הרוג ישראלי

הערב הותר לפרסום שמו של אחד הישראלים, שמצא את מותו הטראגי באסון התרסקות המטוס אתמול - מדובר באיש היי טק בן 49 מהיישוב מעלה אדומים | אחיו וגיסו נחתו באתיופיה בכדי לזהות את גופתו ולדאוג שיובא לקבר ישראל

אסון המטוס: פורסם שמו של הרוג ישראלי
חלק מהמטוס שהתרסק באתיופיה צילום: רויטרס

הותר לפרסום שמו של אחד משני הישראלים אשר קיפחו את חייהם באסון התרסקות מטוס מדגם בואינג 737 של חברת 'אתיופיאן אירליינס' אתמול.

מדובר באברהם מצליח ז"ל, תושב מעלה אדומים בן 49. איש היי-טק במקצועו שנהג לטוס רבות מישראל לאפריקה וחזור. הוא הותיר אחריו תאומות, חיילות בנות 19.

"במוצאי שבת, לפני שעזב את הארץ, דיברתי איתו. הטיסות שלו היו דבר שהיה בשגרה", סיפרה בתו יעל לאתר ynet, "אתמול ראיתי את הידיעה על המטוס ואז התחלנו לעשות טלפונים גם לאחותי ולחברת תעופה, שם לא אמרו הרבה אבל הבנו מהר מאוד את הטרגדיה. אנחנו בהלם ומתקשים לעכל".

אבי מצליח ז"ל. (באדיבות המשפחה)

אחותו של המנוח, מירב סיפרה, "אברהם היה איש מיוחד. אבא נפלא ואיש מצחיק. אנחנו בהלם זו טרגדיה. מסרבים להאמין. אתמול ב-10:30 בבוקר הייתי באמצע העבודה, אח שלי התקשר אליי והודיע לי שבאופן ודאי אח שלנו נמצא על הטיסה הזו ושלא ברור כרגע מה המצב שלו, אם בכלל".

לדבריה, "הוא מאוד אהב את אפריקה, נסע לשם לפחות אחת לחודש למשך שבוע. הוא מאוד מחובר למקום, לאנשים. יש לו המון חברים שם והוא גם אירח משלחות שהגיעו משם. כל כך אהב אותם, התחבר להכל", כך האחות ל-ynet.

המשפחה מסרה כי אחיו וגיסו של אבי ז"ל, המריאו לאתיופיה בכדי לזהות את גופתו. יצוין כי בשלב זה גופתו טרם נמצאה או זוהתה.

כזכור, אתמול (ראשון) אירע אסון תעופתי, כאשר מטוס נוסעים שהמריא מבירת אתיופיה - אדיס אבבה לעבר ניירובי בירת קניה, התרסק, דקות ספורות לאחר ההמראה בשעה 08:44 (שעון מקומי). כלל 157 הנפשות שהיו עליו - 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות נספו באסון. אין ניצולים.

שעות לאחר האירוע שוחח כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג, עם ישראל מוזסון, יזם חסיד גור, אשר היה אמור להיות על אותה טיסה, אלא שבחסדי שמים נעדר ממנה וניצל; "היינו אמורים לטוס ממוצאי שבת לאדיס אבבה וביום ראשון מאדיס אבבה לניירובי, ביום חמישי היו לנו עיכובים עסקיים ובעקבות כך דחינו את הטיסה לשני בלילה".

הוא המשיך וסיפר, "הבוקר באמצע בפגישה עסקית קיבלתי את ההודעה על כך שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

"אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה נמצא, מחר בבוקר אני מתכוון לברך הגומל בקריאת התורה בשטיבל של גור", אמר ישראל מוזסון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "אני מרגיש סיעתא דשמיא וזה בזכות החסד של גיוס הכספים שעושים בגור בימים אלו אני מרגיש שהחסד הזה סייע להצלתי".

לשאלת 'בחדרי חרדים', האם הם מתכוונים להמשיך ולטוס עם אותה החברה, הוא משיב בחיוב, "כן אנחנו מתכוונים לטוס ביום שני בלילה או בשלישי בלילה באותה חברה ובאותו מסלול".

בתוך כך, שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה נחתו היום (שני) באתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, ולסייע בתיעוד, זיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

בינתיים, הבוקר אותרו שתי הקופסאות השחורות של המטוס באתר ההתרסקות, אולי אלה יספקו הסבר למה שהוביל לאסון שזעזע את העולם.

בעקבות האסון, מדינות רבות בעולם קרקעו לעת עתה את מטוסי הבואינג 737 עד להודעה חדשה.

התרסקות מטוס אתיופיה טרגדיה בשחקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד