י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"למה אדם שעוזר חשוד בפלילים"

פרטים חדשים על חקירת ליצמן: האנשים שזומנו לעדות בלהב 433

חקירות סגן השר ליצמן: תושב השכונה של ליצמן זומן לעדות אודות פנייה שלו לעזרה • עשרות אנשים נוספים שפנו לעזרה - זומנו למתן עדות • גורם ביהדות התורה: "לא מבין למה אדם שעושה את תפקידו נאמנה, עוזר לאנשים - חשוד בפלילים" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

פרטים חדשים על חקירת ליצמן: האנשים שזומנו לעדות בלהב 433
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן שר הבריאות ליצמן נחקר אתמול (שני) פעם נוספת במשרדי להב 433 בלוד, בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שעות לפני כן הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה למקום עבודתו של אדם צפונית לירושלים, וזימנו אותו למשרד היחידה בלוד - תוך שהם מתלווים אליו.

אותו אדם, המתגורר באותה שכונה בה גר ליצמן, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי', מסר עדות אודות פנייתו ללשכת סגן שר הבריאות, לסיוע בהליך קבלת אישורים מהמשרד.

עם סיום השיחה עם החוקרים - האיש שוחרר. זמן קצר לאחר מכן הגיע למשרדי היחידה סגן השר ליצמן, ראש המטה בלשכתו ועובד בכיר נוסף.

ליצמן וראש המטה בלשכתו חיים יוסטמן נחקרו שוב באזהרה, והעוזר הבכיר מסר עדות. מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במהלך החודש האחרון, מאז החקירה בעניינו של סגן השר ליצמן הפכה לגלויה, עשרות חרדים שנעזרו בשירותי לשכת פניות הציבור - זומנו לעדות בלהב 433.

במסגרת החקירה לפני כחודש, מכשיר הטלפון האישי של יוסטמן נשאר בידי החוקרים, שעברו על התכתובות והפניות הרבות שנעשו אליו במסגרת תפקידו כראש לשכת סגן השר בשנים האחרונות.

"יש לפחות 150,000 פניות במייל של יוסטמן, שמסר את המכשיר בחפץ לב", אמר ל'בחדרי חרדים' גורם במפלגת יהדות התורה. כאמור, גורמים רבים שפנו לעזרה - זומנו למתן עדות.

"הם לא מצליחים להבין איך זה שליצמן עוזר לכולם, מבלי שיש היכרות בינהם", אמר הגורם, והוסיף: "תפקידו של נציג ציבור - הוא לעזור לציבור, הגענו למצב בו אדם שעושה את תפקידו הציבורי בנאמנות, מיד חשוד באינטרסים".

לדבריו: "ליצמן ואנשי לשכתו, כמו יתר חברי הכנסת החרדים ולשכותיהם, מתייחסים ועוזרים לכל פנייה שמגיעה לפתחם, מבלי לבדוק האם הפונה הוא יהודי, חרדי או לאיזו קהילה הוא משתייך. לך תבדוק מה קורה בלשכות של פרוש, אייכלר, גפני ומקלב - בדיוק אותו דבר".

האדם שמסר עדות לפני החקירה של ליצמן, הוא כאמור מתגורר באותה שכונה, ובין היתר הטיחו החוקרים בליצמן כי סייע לאותו אדם, תוך ניגוד עניינים. על פי הדיווח של רועי ינובסקי ב'כאן 11', ליצמן לא הכחיש שסייע לו, אך טען כי הדבר נעשה במסגרת פניה לגיטימית ללשכתו - כפי שנעשה בפניות ציבור אחרות.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר ל'בחדרי חרדים' בשמו של מרשו חיים יוסטמן כי הוא נחקר וענה לכל שאלות החוקרים בפירוט רב. "הוא כופר לחלוטין בחשדות נגדו והמשיך להסביר לחוקרים על עבודתו ותפקידיו. הוא סמוך ובטוח, שהמשטרה לא תמצא רבב במעשיו והוא ימשיך לעזור לציבור ככל שיוכל-כל עוד ימלא את תפקידו".

בתגובה הרשמית מלשכתו של ליצמן נמסר כי בניגוד מוחלט לפרסומים השונים, ולמרות מסכת התחקירים והכתבות נגד ליצמן בגין הנהגת מדיניות 'דלת פתוחה' לפניות ציבור מכלל האוכלוסיות, אנו בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות כלפי ליצמן. עוד נמסר כי "סגן השר מקפיד בזהירות יתירה שלא להתערב בעמדת גורמי המקצוע, והורה להם לפעול אך ורק לפי החוק, ללא כל הפעלת לחצים או איום".

יעקב ליצמן חקירות עדות משרד הבריאות להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד