י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שותקת אבל נחשפת

החרדית של גנץ: "איזו תועלת תהיה, אם אתפטר?"

היא מסרבת בכל תוקף להתראיין, אבל התכתבות פנימית שלה בקבוצת נשים מצומצמת שדלפה לידי 'בחדרי', מגלה איך מגיבה עומר ינקלביץ' - מי שתהיה הח"כית החרדית הראשונה - על השותפות עם 'יש עתיד' • "בבקשה, תתפללו עלי שחלילה לא תיפול מכשלה תחת ידי" • בלעדי

החרדית של גנץ: "איזו תועלת תהיה, אם אתפטר?"
כנס של מפלגת כחול לבן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

איך מגיבה עומר ינקלביץ' - מי שתישא בקרוב בתואר ההיסטורי 'הח"כית החרדית הראשונה', על מצע מפלגתה לאחר האיחוד עם 'יש עתיד', את השאלה הזו שואלים בלי סוף בציבור החרדי, אבל ינקלביץ', מסרבת בקנאות להתראיין ולהשיב, היא שותקת, וייתכן כי היא נוהגת בחוכמה, נוכח הגלים הסוערים כעת.

אלא שלידי 'בחדרי חרדים' הגיעה תכתובת פנימית שדלפה מתוך קבוצת וואטסאפ מצומצמת, בה הרשתה לעצמה ינקלביץ' להגיב ולהביע בכמה משפטים את דעתה על המצב הסבוך.

"אני מסכימה", היא כותבת, "זו סיטואציה לא פשוטה, בפרט אחרי החיבור עם יש עתיד. אבל אני רואה באתגר הזה הזדמנות. ברור גם שהמצע הזה מקשה עלי עוד, אבל בסוף עדיין יש במפלגה הזו מקום למגוון דעות, ואף אחד לא מצפה שהדעות שלי תהינה חופפות לדעות של יש עתיד, כפי שלא מצפים מיש עתיד לחשוב כמוני".

את הקרדיט לכך היא מעניקה ליו"ר המפלגה בני גנץ: "וזה צריך לומר, לזכותו של בני גנץ, שמחזק את המסר במפלגה שגם הדעות של האחר לגיטימיות. זו סיפורה של המפלגה - היכולת להכיל את הדעות של האחר. ולהביא לשולחן את עמדתם של אזרחי ישראל...".

בתכתובת שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', היא מתייחסת לדרישת החרדים ממנה, לקום וללכת נוכח החיבור עם 'יש עתיד', ועל כך היא משיבה בכנות: "אני מודה שהאופציה לקום וללכת עמדה על הפרק, אבל זו אופציה שאין בה שום תועלת, זה ויתור על יכולת עשייה והשפעה. איזו תועלת תהיה אם אעזוב? הרי אני לא משפיעה על קולות מהמפלגות החרדיות, אני מעריכה ומכבדת את הנציגים החרדים ופועלת על פי דעת תורה, אני באה לעשות עשייה חברתית למען הכלל, בצניעות ובמסגרת שתתאפשר לי בעזרת השם".

בשולי הדברים היא טוענת כי היא מקבלת חיזוקים מאחורי הקלעים; "חייבת לציין שישנם רבים שמחזקים אותי, כולל - כמו שחלקכן פה יודעות, רבנים ואנשי ציבור חרדים שאמרו לי, תספגי בשקט, בסוף יעריכו את העבודה שלך, וחשוב שתישארי שם".

לסיום היא כותבת, "מתפללת לסיעתא דשמיא. מעדיפה כרגע לדבר פחות ולהתמקד בעשייה חיובית. בעזרת השם נעשה ונצליח. מבקשת רק בקשה קטנה, תתפללו עלי שחלילה לא תיפול מכשלה תחת ידי, ושהקב"ה יהיה בעזרנו", כך עומר ינקלביץ' הממוקמת במקום ה-23 ברשימת 'כחול לבן' לכנסת.

 

עומר ינקלביץ' מפלגת כחול לבן בחירות 2019 התכתבות וואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד