כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חצי שנת מאסר על תנאי לנהג ששינה את מבנה כלי הרכב ונהג בפסילה

בנימין לוי הוריד את גג הרכב והקורות התומכות מבלי לקבל היתר לכך ובנוסף גם הורשע בנהיגה בזמן פסילה. אור ירוק: "כל שינוי במבנה כלי הרכב עלול להיות מסוכן לבטיחות הנוסעים במקרה של תאונה"

תמונות אילוסטרציה
תמונות אילוסטרציה



בית משפט השלום לתעבורה ברמלה, הרשיע את בנימין כהן בעבירות של נהיגה בזמן פסילה וברכב שנעשה שימוש במבנהו, מבלי שניתן לכך היתר. השופטת לאה שלזינגר שמאי, קבעה כי לוי נהג ברכב שנעשה בו שינוי מבנה מבלי לקבל היתר לכך, מדובר בשינוי מבנה מהותי של הרכב, כאשר הרכב היה ללא גג וללא קורות תומכות, ללא שמשה אחורית ופגוש קדמי ואחורי, שינוי אשר עלול להוות סיכון בטיחותי לנהג והן ליתר משתמשי הדרך. בנוסף הוא גם הורשע בנהיגה בזמן פסילה.

לוי, שברשותו רישיון נהיגה משנת 1988 ולחובתו 68 הרשעות קודמות, נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלא יעבור עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל שנה או נהיגה בזמן פסילה. בנוסף, נקנס לוי בסכום של 2500 שקלים וכמו כן, נגזרו על לוי שבעה חודשי שלילה בפועל ושלושה חודשי פסילה על תנאי, למשך שלוש שנים.

בתגובה לפסק הדין אומרים בעמותת אור ירוק: "במקרה של תאונה תפקידו של כלי הרכב הוא להגן על הנוסעים. כל שינוי במבנה כלי הרכב, עלול להיות מסוכן לבטיחות הנוסעים בו במקרה של תאונה". מבנה כלי הרכב המקורי חשוב גם לנוסעים וגם לבטיחות שאר משתמשי הדרך ובמיוחד להולכי הרגל.

לאחרונה הוגשה הצעת חוק על ידי חברי הכנסת כרמל שאמה הכהן ורוברט טיבייב, המבקשת לקבוע כי בעל מוסך לא יבצע תיקון כלי רכב תוך שימוש במוצר שאינו עומד בהוראות ההגנה על הולכי רגל. הכוונה היא להימנע מכשל בטיחותי על ידי הבטחת שימור תכונות הרכב המקורי בהגנה על הולכי הרגל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד