י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביבי הרתיח את הדיקטטור

ארדואן משתלח בבוטות בנתניהו וסופג אש

"הגנב שעומד בראש ישראל עומד כעת למשפט על גניבה", כך כינה היום הדיקטטור הטורקי ארדואן את בנימין נתניהו שעקץ אותו אתמול בחשבון הטוויטר שלו • גם הדובר הצטרף: "נתניהו מנסה מתוך חוסר אונים להסיח את הדעת כדי להסתיר את הבעיות המשפטיות שלו"

ארדואן משתלח בבוטות בנתניהו וסופג אש
ארדואן / נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Wisam Hashlamoun, Flash90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן חוזר לתקוף את ישראל ואת העומד בראשה במילים קשות במיוחד, כינה אותו, "הגנב שעומד בראש ישראל עומד כעת למשפט על גניבה" והאשים אותו; "נתניהו - רצחת ילדים בני 7. אתה אכזר".

הנשיא הטורקי אמר את הדברים בכנס בחירות בבירה אנקרה, "במקום למנוע את הדיכוי של המוסלמים, ראש ממשלת ישראל מסמן אותי כ'השקעה' לקראת הבחירות הקרובות. הוא לא נענה לשומרי התקשורת החברתיים האלה. נמשיך במאבקנו למען זכויותיהם של הפלסטינים ושל הממשל בירושלים עד נשימתנו האחרונה".

המתקפה באה, לאחר שראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו תקף את ארדואן שהעביר ביקורת על ישראל, "הדיקטטור הטורקי ארדואן תקף את הדמוקרטיה הישראלית, בזמן שעיתונאים ושופטים טורקים ממלאים את בתי הסוהר שלו. איזו בדיחה", כתב נתניהו בשפה האנגלית.

הדברים שאמר ארדואן ואליהם התייחס נתניהו כוונו כנגד חוק הלאום: "נתניהו אומר כי ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה, אלא מדינת הלאום של היהודים בלבד. דבריו מהווים גזענות בוטה, ואני מגנה את האפליה הזו. כיום יש 1.6 מיליון ערבים ומוסלמים שחיים בישראל. האם ממשלות המערב יגיבו לכך, או שוב ישתתקו נוכח הלחץ?", כך ארדואן בהצהרה שפרסם אתמול.

בעקבות דבריו של הנשיא הטורקי, הוסיף נתניהו והבהיר, "בישראל, אין אף אזרח סוג ב'. ישראל היא דמוקרטיה של כל הישראלים, כולל שני מיליון האזרחים הערבים, שנהנים מזכויות שוות. ישראל היא המדינה היהודית היחידה שיש מגן דוד על דגלה. התקווה הוא ההמנון הלאומי שלה, עברית היא השפה הרשמית בה מדברים במדינה וחוק השבות מעניק לכל יהודי בתפוצות את האפשרות לשוב אליה".

דוברו של ארדואן, איברהים קאלין הוסיף אש למדורה ותקף גם הוא את נתניהו: "נתניהו מנסה מתוך חוסר אונים להסיח את הדעת כדי להסתיר את הבעיות המשפטיות שלו והאישומים נגדו על שוחד והונאה. בינתיים, הוא מזין אפליה ושנאה נגד אזרחי ישראל, שלא לדבר על פלסטינים. פתטי ומבייש", את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

רג'פ טאיפ ארדואן בנימין נתניהו נשיא טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד