ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יגדיל תורה ויאדיר

חבר המועצת חיזק את הישיבה הגדולה בגולה

הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, ביקר בשבוע האחרון בקרב בני התורה בעיר לייקווד ומסר שיחת חיזוק בפני אלפי תלמידי הישיבה המעטירה |בדבריו עמד על נושא בין אדם לחבירו: "שיהיה אכפת לך מהשני איך הוא מרגיש, מה כואב לו" 

חבר המועצת חיזק את הישיבה הגדולה בגולה
הגרמ"צ ברגמן בישיבת לייקווד צילום: באדיבות המצלם

משא חיזוק מיוחד התקיים בראשית השבוע בהיכל ישיבת בית מדרש גבוה – לייקווד, על ידי הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', אשר שהה בימים האחרונים בארה"ב. בשיחת החיזוק השתתפו אלפים מבני הישיבה בראשות ראשי הישיבה, שנועדו קודם לשיחה עם הגרמ"צ לדון בענייני הישיבה.

בדבריו עורר חבר המועצת הליטאית על "החובה של כל יחיד ויחיד לעשות ולחיות למען חברו. ולהיות דורש בטובתו כל עת, שיהיה אכפת לך מהשני איך הוא מרגיש, מה כואב לו ואיך לשמח ולחיות אותו. וזהו מהותו ותפקידו של כל אדם ובפרט בן תורה העמל ושוקד על התורה והעבודה".

"הגאון רבי איצ'ל מוולאוזין זצוק"ל כותב בהקדמה לספר נפש החיים לאביו אבי הישיבות רבינו חיים מוואלוזין זיע"א וזה לשונו, "היה רגיל להוכיח אותי על שראה שאינני משתתף בצערא דאחרינא. וכה היה דברו אלי תמיד, שזה כל האדם, לא לעצמו נברא רק להועיל לאחריני ככל אשר ימצא בכוחו לעשות".

והמשיך: "שמעתי ממו"ח הראש ישיבה זצוק"ל, שאמר 'שרבינו ה'חפץ חיים' זי"ע ישב שנים על גבי שנים ולמד תורה, כדי להכין לכלל ישראל אדם גדול כמו החפץ חיים'. ויש לדייק בדבריו, הראש ישיבה זצוק"ל לא אמר שהחפץ חיים ישב ולמד בכדי להוציא ספר משנ"ב או את ספר חפץ חיים, שכל בן תורה חייב שיהיה לו בביתו. אלא הראש ישיבה זצוק"ל אמר שהחפץ חיים למד תורה כל השנים בכדי להכין לכלל ישראל אדם גדול כמו החפץ חיים. דהיינו את עצם זה שיהיה קיים בכלל ישראל אדם גדול כמו החפץ חיים. נמצא שכל בחור ואברך שיושבים ולומדים תורה הם עושים זאת בשביל כלל ישראל בכדי שלכלל ישראל יהיו גדולי תורה. שהם היסוד של כלל ישראל וכל כלל ישראל נשען עליהם", כך הגרמ"צ לתלמידי הישיבה ורבניה.

בתום השיחה עברו אלפי בני הישיבה על פני הגרמ"צ ברגמן להתברך מפיו.

הרב מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה ישיבת לייקווד שיחת חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד