י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכה קשה לציבור החרדי

סגן השר מזהיר: "אנו עלולים לחזור לימי האופל"

מכה קשה לציבור החרדי: סגן שר החינוך מאיר פרוש מביע את חששו בפני קהילות החסידים מעלייתם האפשרית של גנץ ולפיד לשלטון • "אנחנו צריכים לדעת שאם חס וחלילה המצב לא יהיה כפי שהיום - מוסדות התורה עלולים למצוא עצמם במצב של חזרה לימי האופל של לפיד" • צפו

סגן השר מזהיר: "אנו עלולים לחזור לימי האופל"
מאיר פרוש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד שמפלגת 'כחול לבן' ממשיכה להוביל בסקרים, סגן שר החינוך מאיר פרוש מביע את חששו בפני קהילות החסידים מעלייתם האפשרית של גנץ ולפיד לשלטון, שעשויה להנחית מכה קשה על הציבור החרדי.

במסגרת סדרת פגישות וכינוסי בחירות, הגיע אתמול (רביעי), סגן השר מאיר פרוש לעיר ביתר עילית עם חברי המועצה של 'שלומי אמונים' מהערים ירושלים, ביתר עילית, בית שמש ותל ציון; ושוחח על חשיבות מיצוי הכח הפוטנציאלי בקרב הציבור החרדי לטובת 'יהדות התורה'.

פרוש התייחס לסקרים ולחשש כי גנץ יקים את הממשלה הבאה ואמר, "אני מאמין שהבחירות הקרובות הן קריטיות לקיום שלנו פה. חלקכם מנהלי מוסדות".

פרוש פירט את השינויים בין ממשלת לפיד למצב הנוכחי; לדבריו, "התקציב הכללי של הישיבות והכוללים עמד בסוף המשמרת הקצרצרה של לפיד על 450 מיליון שקל. בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד דרשנו להגיע לבסיס התקציב שהיה בשנת 2012, שהיה 940 מיליון שקל. דרשנו וב"ה הצלחנו".

"למעשה", הוסיף פרוש, "תקציב הישיבות והכוללים עומד היום על מיליארד מאתים עשרים וחמש שקל בגלל הגידול הטבעי. זה לא כתוב בהסכם הקואליציוני, וצריך לומר שזה הרבה בזכות הרב גפני שעומד בראשות ועדת הכספים".

עוד הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים לדעת, שאם חס וחלילה, המצב לא יהיה כפי שהיום - מוסדות התורה עלולים למצוא עצמם במצב של חזרה לימי האופל של לפיד".

"ייאמר ברורות: לא הספקנו לתקן את כל העיוותים. כך לדוגמא: נושא התקצוב של מוסדות המוכש"ר והפטור - ממה מורכב ה- 55% של הפטור וממה מורכב ה- 75% של המוכש"ר. לא הצלחנו להגיע לזה. אבל אם חלילה לפיד יקבל את המושכות - המצב עלול להיות גרוע בהרבה".

סכנה לעולם התורה. רביעיית 'כחול לבן'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לדבריו: "אני לא יודע מה תהיה התוצאה הסופית. לפני שבע שנים סיימנו עם שבעה מנדטים ופחות קולות וקיבלנו את לפיד. בקדנציה הזו היה לנו יותר קולות אבל היו לנו רק ששה מנדטים".

"תחילה אמרו ללכת להצביע כי 'זה קידוש השם', כי זה מראה מה הכח של היהדות החרדית פה בארץ. היום יש גם את הגשמיות. אצל חסידים תמיד אמרו שהגשמיות זה גם הרוחניות".

פרוש קרא לעסקני המפלגה לפעול למען רשימת יהדות התורה: "אני לא מדבר על נושאי הדת שהזכרתי קודם, ביניהם נושא מעמד בני הישיבות, כאשר כל מטרתם הייתה לפגוע בנו. כל היהדות החרדית הייתה מושפלת באותה תקופה. רמסו אותנו. היחס אלינו היה מזלזל וזה היה כשהיו לנו שבעה מנדטים".

מאיר פרוש יהדות התורה סכנה עולם התורה מפלגת כחול לבן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד