ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אטיאס משווק עוד 3,844 יחידות דיור

בסוף שנת 2011 עומד מספר הדירות בבנייה פעילה על כ-80 אלף דירות • "הגידול בהתחלות הבנייה זו הפעולה המשפיעה ביותר על הוזלת מחירים לטובת הזוגות הצעירים"

"הגדלת ההיצע מנצחת הביקושים". אריאל אטיאס
"הגדלת ההיצע מנצחת הביקושים". אריאל אטיאס



משרד הבינוי והשיכון פרסם היום (ד') רשימת שיווקים חדשה הכוללת 3,844 יח"ד. בין השאר כוללת הרשימה 680 יחידות דיור בנתיבות, 37 יח"ד בדימונה, 54 יח"ד בשדרות, 325 יח"ד בנצרת עילית ו-778 יח"ד בבית שמש (לא באזורים החרדיים).

באופן די יוצא דופן כוללת הרשימה גם 504 יח"ד בתל-אביב יפו.

במשרד בירכו על המשך קצב התחלות בנייה גבוה, שמביא לשינוי המגמה החיובי בשוק הנדל"ן, כפי שעולה מהנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). לפי הודעת הלמ"ס קצב התחלות הבנייה מוסיף להיות גדול מהביקוש השנתי במשק, ומקזז את המחסור המתמשך בהיצע הדירות שהצטבר בעשור הקודם ואשר תרם לעליית המחירים.

הנתונים מלמדים, כי בסוף שנת 2011 עומד מספר הדירות בבנייה פעילה על כ-80 אלף דירות, המספר הגבוה ביותר מזה 12.5 שנים (יוני 1999). קצב התחלות הבנייה בשנת 2011 עמד על כ-44 אלף יחידות דיור.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר בתגובה לנתונים: "הגידול בהתחלות הבנייה זו הפעולה המשפיעה ביותר על הוזלת מחירים לטובת הזוגות הצעירים. אני מברך על כך שהמאמצים הרבים והפעולות שנקטנו לטובת הגדלת היצע הקרקעות נותנים אותותיהם. אנו מחויבים להמשיך במדיניות זו למען הזוגות הצעירים בכדי להקל עליהם את נטל המשכנתאות הכבד מנשוא. הגדלת ההיצע מנצחת את הביקושים ומורידה את המחירים. הגידול בהתחלות הבנייה הוא הסיבה המרכזית לשינוי המגמה בשוק הנדל"ן. מדובר על עלייה של קרוב ל-50% לעומת קצב התחלות הבנייה בשנים 2000-2008".

השר אטיאס הוסיף: "האשראי הוא החמצן של ענף הנדל"ן. מצד אחד אנו מגדילים את היצע הקרקעות למגורים, אולם בצד השני, חובתנו לאפשר אשראי לענף הזה, כדי שהשיווקים יתורגמו להתחלות הבנייה. השמירה על קצב התחלות בנייה גבוה הוא גורם משמעותי לצורך הקלת מצוקת הדיור והוזלת מחירים. הקבלנים מפנימים את המצב החדש ונותנים הצעות מחיר נמוכות יותר במכרזי הקרקע. הנתונים שפורסמו היום מעודדים ומלמדים כי המאמצים הכבירים שאנו משקיעים לקדם ולשחרר קרקעות למגורים, נושאים פרי, אך אסור להניח לכך. שיווקי הקרקעות למגורים, עם דגש על אזורי הביקוש, יימשכו גם ב-2012, ורק היום הכרזנו על אלפי יחידות דיור נוספות".
אריאל אטיאס משרד השיכון שיווקים יחידות דיור נדל''ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד