כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

וולוו עם מנוע 1,600 סמ"ק, אבל רחוקה מלהיות עממית

וולוו להתנער מהתדמית המאובנת ולהיתפש כספורטיבית יותר ומציגה את ה-S60 • המכונית אוחזת היטב בכביש ומקנה תחושת ביטחון לנהג, אבל ספורטיבית היא לא

  • ה' אדר התשע"ב
וולוו S60 T6. צילום: וולוו
וולוו S60 T6. צילום: וולוו

השאלה הראשונה שנשאלת על מכונית חדשה היא מה נפח המנוע שלה. כך הלקוח הישראלי מסווג אותה לקטגוריות. אם יש לה מנוע 1,600 (סמ"ק), היא ודאי משפחתית, ואם מדובר במנוע 2,000, הרי שמדובר במכונית מנהלים יוקרתית. נפחי מנוע גדולים יותר מעידים על מכונית פאר של ממש. תפישה זו היא שריד של העולם הישן, שבה נפח מנוע העיד על נפח וביצועים.

עכשיו יש גם לוולוו מנוע בנפח 1,600, אבל לפני שתמשכו כתפיים בביטול, כדאי להוסיף כי ל-S60 יש 180 כ"ס - נתון שעד לפני שנים ספורות, הפיקו רק מנועים בנפח 2.5 ליטרים. וולוו עושה זאת בעזרת טריק, המוכר ממנועי קבוצת פולקסווגן: מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה.

וולוו S60 החדשה היא מכונית מנהלים עם עיצוב מפוסל, שבעזרתה מנסה וולוו להתנער מהתדמית המאובנת ולהיתפש כספורטיבית יותר. כל עוד מדובר בביצועים בלבד, S60 עונה על הציפיות ומאיצה באופן נחוש ורהוט. תיבת ההילוכים, שהיא רובוטית כפולת מצמד ולא "סתם" אוטומטית פשוטה, מחליפה הילוכים במהירות ובאופן כמעט לא מורגש.

אבל פניות לא מיטיבות עם הוולוו. אמנם המכונית אוחזת היטב בכביש ומקנה תחושת ביטחון לנהג, אבל ספורטיבית היא לא. הגה עמום ושלדה מאופקת מותירים את הנהג מנותק מהכביש, ומעודדים נהיגה מתונה וכמעט משעממת. הדבר משתלם לפחות בצריכת הדלק, שמגיעה ל-14 ק"מ לליטר. לא רע למכונית גדולה וכבדה כמו הוולוו. מעבר לכך, לא צריך לנסוע מהר כדי ליהנות מהוולוו.

איכות הגימור מצוינת והנוחות טובה, והיא יכולה להביא את הנהג למחוז חפצו בשלווה ובעידון. תוסיפו לכך את מערכות הבטיחות העוטפות, ותקבלו מכונית נעימה, עם רמת סיכון נמוכה.

S60 T4 היא הגרסה הבסיסית בהיצע של דגם זה, ומחירה מתחיל ב-220 אלף שקל, שהופך אותה לזולה ב-30 אלף שקל מב.מ.וו 320 המקבילה. S60 היא מוחצנת קצת פחות, ונהנית מתדמית מכובדת. מול שלישיית מותגי היוקרה הגרמניים, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, מעמדה של וולוו היה בפיחות בשנה האחרונה ובחברה אף שקלו למתג אותה מול מותגים עממיים יותר, כמו פולקסווגן. למי שמוכן להסתפק בשם נוצץ מעט פחות, הוולוו תיתן תמורה מצוינת. באשר למנוע ה-1,600, אין סיבה לדאוג, S60 תשאיר מאחור ברמזור כל משפחתית ממוצעת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד