ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רון קובי התגאה: "יש לי 4,000 שעות שידור בפייסבוק"

ראש עיריית טבריה רון קובי התראיין לידיעות אחרונות וכצפוי סיפק לא מעט אמירות פרובוקטיביות • קובי תקף את ליצמן ודרעי והתייחס בהרחבה לסוגיות יהודיות• על יחסו לדת ולחרדים: "אני ממש מכבד דתיים; הם מזמינים אותי לחתונות של אדמו"רים; לכולם אני נותן כבוד"

רון קובי התגאה: "יש לי 4,000 שעות שידור בפייסבוק"
רון קובי צילום: פלאש 90

ראש עיריית טבריה, רון קובי, האיש שאחראי ללא מעט סערות ופרובוקציות ברשתות החברתיות, התראיין לעיתון סוף השבוע של 'ידיעות אחרונות' וסיפק, כצפוי, לא מעט אמירות פרובוקטיביות.

בין היתר תקף קובי בחריפות את השר דרעי ואמר כי הוא "חזק בדיבורים", על ליצמן אמר כי הוא "בחור נחמד, אבל חלש". 

"את יודעת שיש לי יותר מ־4,000 שעות שידור?", אמר רון קובי למירב בטיטו, הכתבת שראיינה אותו. וזו השיבה: "מפתיע שרק 4,000. אתה משדר רוב היום. פלא שלא הגעת לתקשורת לפני שהגעת לראשות העיר".

על כך שמכנים אותו "טראמפ של הצפון", אמר קובי:"אני כל היום בתקשורת ואני גם עושה תקשורת משלי, אני לא מחכה שיעשו עליי תקשורת. אנשים בישראל אוהבים לראות מנהיגים עם כוח. רוצים הנהגה. אין הנהגה במדינת ישראל. הציבור מאס בפוליטיקאים החרדים ואין אף אחד בישראל, כולל בכנסת, שמסוגל להגיד להם את האמת בפנים".

קובי נשאל אם הוא מאמין בה' והשיב:"בהחלט". קובי הוסיף: "אני מאמין שגם את וגם החרדים צריכים להשאיר לי את מערכת היחסים שלי עם ה', לעצמי. אבל כשאני אומר בין אדם לחברו, שם אני מוביל. אני עושה את כל המצוות ויותר".

קובי נשאל אם הוא פחות מחויב לכללים והשיב: "תשאירו לי את ענייניי עם ה'. אולי אני כועס עליו, אולי הוא כועס עליי. זה העניינים שלי ביני לבינו, כשאני קם בבוקר וכשאני הולך לישון".

על סוגית הפרדת דת מהמדינה אמר קובי: "הליכוד כרגע לא יכול לדבר על הפרדת דת ממדינה מסיבה פשוטה: השיטה לא מתאימה. לו אני הייתי ביבי, הייתי משנה את מצע הליכוד ומכניס בחקיקה את שינוי השיטה הפוליטית בישראל. מעלה את אחוז החסימה לכדי שתי מפלגות גדולות ומובילות, חותם עידן ומתחיל פרק חדש של פוליטיקה ברמה גבוהה ועניינית".

קובי נשאל במהלך הראיון אם הוא אנטי דתי, והשיב:"בדיוק להפך. אני ממש מכבד דתיים, יושב איתם, נפגש איתם, מגיע לאירועים שלהם. הם מזמינים אותי לחתונות של אדמו"רים. לכולם אני נותן כבוד".

"אני אגיד את זה מפורשות", אמר קובי, "ללא כחל וסרק: הבעיה שלנו היא לא החרדים במדינת ישראל. זה הפוליטיקאים שלהם וזה העסקונה וכל האנשים האלה שמנסים לקחת את הדת ולהשתמש בה כמנוף פוליטי חברתי קהילתי".

על הקמת הקואליציה בעירו: "אתמול בבוקר יכולתי לסגור פה קואליציה. זה לא משרת אותי כרגע".

במענה לשאלת הכתבת האם אינו חושש מגוש חוסם של חברי המועצה הדתיים, השיב קובי: "תקשיבי לי, רוב האנשים לא ממש מבינים בעניינים מוניציפליים. העניין הוא בכלל אחר, הכל מתחיל ונגמר בשיטה. ראש העיר ינהל את העיר ואת העירייה לפי פקודות העירייה. ראש העיר נבחר בבחירות ישירות. זה לא בחירות לכנסת, נקודה".

קובי נשאל גם על פגישתו המפתיעה עם רבני הידברות ועם הרב אבוחצירה שנחשפה כאן בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים': "אני רגיל לדבר עם רבנים, הם ניגשים אליי ואני אליהם. מי שעושה פה בעיר את הרעש זה אולי 10־15 איש שמנגחים, שמתסיסים, שעושים רע".

על תפילת הרבנים בקבר סביו, אמר קובי: "תגידי, אם היו עושים את זה על הקבר של סבא שלך, איך היית מרגישה?. זה לא הזיז את קצה הזרת, לא נגע בי בכלל ה'פולסא דנורא' שהם עשו. אני אגיד לך למה, כי אני מאמין באמונה שלמה שהאנרגיה הטובה לא יכולה להיעצר. אני מאמין מאוד־מאוד־מאוד במה שאני עושה. אני גאה במה שאני עושה. אני חושב שכשבאים אליי אנשים ומנסים לפגוע בי, אני מתחזק. את צריכה להבין את המבנה האישיותי שלי – אני בנאדם מאוד חזק נפשית".

קובי נשאל אם הוא עדיין מקבל איומים על חייו, והשיב: "כל הזמן. אבל אני אף פעם לא מפחד".

רון קובי טבריה ידיעות אחרונות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד