י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההקלטות נחשפות

פרוש: "השותפות עם 'דגל '- בלוק טכני"

20 יום בלבד לבחירות: המחלוקות הפנימיות ב'יהדות התורה' מסרבות לדעוך • בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי', נשמע סגה"ש פרוש יושב ומשכנע את חסידי חב"ד להצביע ל'יהדות התורה', כשהוא מבהיר כי השותפות עם גפני "זה רק טכני" • ומה ענה כשנשאל על שלמות הארץ? • האזינו

פרוש: "השותפות עם 'דגל '- בלוק טכני"
מאיר פרוש & משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבחירות קרובות יותר מתמיד והמחלוקת הפנימית בתוך יהדות התורה, שנגרמה בעקבות הבחירות המוניציפליות - מסרבת לדעוך.

בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נשמע סגן השר פרוש יושב לשכנע את חסידי חב"ד להצביע ל'יהדות התורה', כשהוא מבהיר כי השותפות עם גפני "זה רק טכני".

במפגש שקיים בשבוע שעבר עם חסידי חב"ד, העלו המשתתפים סוגיות רבות, ובראשם סוגיית הדרך המדינית של דגל התורה; כשאחד הנוכחים אמר, "אנחנו לא מפחדים מלפיד, אנחנו מפחדים מביבי".

"גפני אמר בקולו שלא מפריע לו המקומות המבודדים - לי זה כן מפריע. איך אנחנו יכולים לדעת שההתנתקות לא תחזור על עצמה, כי בהתנתקות כל החברה של יהדות התורה נמנעו", הוסיף החסיד.

סגן השר פרוש מיהר להרגיע את החסיד המודאג ואמר: "קודם כל אם אנחנו הולכים לפי הקו שהרב'ה (האדמו"ר מחב"ד א.ק), הנחה אז, גם אז הרב'ה, כשהוא דיבר על 'חזית דתית' - הוא דיבר לעשות את זה כ'בלוק טכני'; הוא ידע שחזית אחת של אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל והפועל המזרחי הם לא כולם שווים, כמו הימין החדש, הבית היהודי, איחוד לאומי יהדות התורה ואגודת ישראל".

"אתה שואל האם יש ביהדות התורה אנשים של ויהי מה...", הוסיף פרוש, " אני רוצה לומר לך שאני בעבר לא לקחתי תפקיד של סגן שר בגלל שהממשלה הזו ביצעה התנתקות; נתתי את זה לחברי שמעלקה הלפרט, לא רציתי ליהנות ממשלה שביצעה התנתקות".

פרוש הבהיר לחברים המודאגים מדרכו המדינית של חה"כ גפני ואמר כי, "ב'בלוק טכני' הזה של יהדות התורה יש עוד צדיק... אני לא רוצה חלילה לומר צדיק בסדום אבל יש צדיק", לדבריו, "אני לא רוצה להתחייב בשם אף אחד - אבל כולנו יודעים את התורה".

פרוש אף הוסיף וסיפר לנוכחים על מעמדו של האדמו"ר מסלונים שהוביל את ההתנגדות לחוק הגיוס, "כולם יודעים שיש את האדמו"ר מסלונים שהוא אדם מאוד דומיננטי ומרכיב מרכזי במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שדרך אגב, אחרי ההתנתקות הוא לא רצה לומר לחסידים שלו להצביע ג' - בגלל הסיפור הזה של ההתנתקות".

פרוש הוסיף והבהיר לנוכחים כי בניגוד לדיווחים כי יש אפשרות קלה שיהדות התורה תשב עם גנץ בקואליציה ואמר לנוכחים: "לנו אין אלטרנטיבה לא בגלל שאתה לא רוצה, אצלנו יש חברה שהרבע'ס (האדמו"רים) שלהם אומרים: 'אנחנו לא נוגעים במה שקשור ללפיד', לנו אין אלטרנטיבה, אנחנו לא פוזלים לאף מקום".

מאיר פרוש חב"ד בלוק טכני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד