ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

איחוד מפלגות הימין: נערכים לקמפיין במקרה של פסילה

לקראת החלטה: לאחר הדיון הסוער בסוף השבוע סביב פסילת מועמדתו של ד"ר מיכאל בן ארי - במפלגה נערכים להעלאת קמפיין במקרה של פסילה

איחוד מפלגות הימין: נערכים לקמפיין במקרה של פסילה
מיכאל בן ארי צילום: פלאש 90

לאחר הדיון הסוער בסוף השבוע בבית המשפט העליון, במהלכו דנו תשעה שופטים בפסילת מועמדתו של ד"ר מיכאל בן ארי, מועמד עוצמה יהודית; ב'איחוד מפלגות הימין' - במפלגה נערכים להעלאת קמפיין במקרה של פסילה.

באיחוד מפלגות הימין אמרו הערב כי הם נערכים "לפתיחה בקמפיין ענק במקרה שד"ר בן ארי ייפסל ואילו חברי בל"ד, חד"ש תע"ל וכסיף לא, ולצאת בשלטי ענק עם תמונות השופטים שהורו על פסילה, תחת הכותרת: הם לא יקבעו - העם יקבע בקלפי".

בתוך כך, סמוך לכניסת השבת בג"ץ אימץ את הטענה של ד"ר בן ארי, שעלולה לשנות את ההחלטה אם היא כבר התקבלה.

הנשיאה חיות הורתה למזכירות לקבל את הבקשה והורתה להעביר ההבהרה לחבריה להרכב ולתגובת התנועה הרפורמית.

יצוין כי מדובר בהבהרה דחופה שהעביר עורך דינו של ד"ר מיכאל בן ארי, יצחק בם, מספר שעות לפני כניסת השבת, בה הוא מתייחס לשורה של ציטוטים שעמדו במרכזו של הדיון בבית המשפט העליון בעניינו של בן ארי.

מההבהרה עולה כי אנשי התנועה הרפורמית ניצלו את העובדה ששופטי העליון לא חייבו אותם להגיש תמלילים מלאים והוציאו דברים מהקשרם.

כך לדוגמה, באשר לדבריו של ד"ר בן ארי על ערביי חיפה, נטען כי התנועה הרפורמית הסתירה מבית המשפט את העובדה כי הדברים פורסמו בערב בו נערכו בחיפה הפגנות ענק בתמיכה בחמאס בעזה.

עו"ד בם טוען כי הושמטו מדבריו של ד"ר בן ארי אמירות כי הוא מדבר על האויבים ועל חלקם הגדול של ערביי חיפה, אך לא על כלל הערבים במדינת ישראל.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הורתה חצי שעה לפני כניסת השבת למזכירות בית המשפט לקבל את הבקשה ולהעביר את ההבהרה של ד"ר בן ארי לחבריה בהרכב ולתגובת התנועה הרפורמית.

מיכאל בן ארי בגץ פסילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד