י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הארגון הבטיח לעזור אבל אבא נשאר בלי כסף לאוכל"

סערת 'מסילה' • בן לאיש עסקים ידוע מספר ל'בחדרי חרדים': "אבי הפך לשכיר ונשארנו בלי אגורה שחוקה" • הרב צבי סילבר, שפרש מהארגון: "מדובר באנשים טובים"

אין אוכל. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא
אין אוכל. תמונת אילוסטרציה: מנח זרקא צילום: מנח זרקא



אתמול (ג') חשף אתר 'בחדרי חרדים' את המעצר של רפאל מרגליות– אחד מהמנהלים הבכירים של ארגון 'מסילה לכלכלה נכונה', החשוד כי נישל את בעלי 'קיטרינג שעפסל' מנכסיו, העלים מיסים – ופנה לדרכו.

ארגון 'מסילה' הוקם במטרה לעזור לבעלי עסקים חרדים שנקלעו למצוקה. ראשי הארגון הצהירו לא אחת, כי הם פועלים לשקם עסקים ואף גייסו כספים למעו המטרה הנעלה. אלא שהחשדות נגד מנהל הארגון שנעצר השבוע מוכיחות, כי מטרת הארגון הייתה שונה לחלוטין.

חשיפת 'בחדרי חרדים':
'עוקץ' מחריד • 'איש חסד' השתלט על הקייטרינג

על פי החשדות, מרגליות לקח לטיפולו האישי את הניהול של העסק 'שעפסל' – שסיפק שירותי קייטרינג, והפעיל מעדנייה מוכרת בבני-ברק. בשלב מסוים, כחלק מניסיון להוציא את העסק מהמשבר הכלכלי, נטל החשוד לידיו את מושכות הניהול והעביר לבעלותו 51% מבעלות החברה.

לאחר מכן, פיטר את המנהלים והעובדים, מינה אנשים מטעמו, בעוד את בעל העסק הציב לעבוד בתור שכיר במרתף מקום העבודה כמטגן שניצלים. עוד על פי החשד, מנהל בארגון הוציא משכורות פרטיות ואף העלים הכנסות בשווי מיליוני שקלים.

בעמותה סירבו להגיב לידיעה, ואף טרקו את הטלפון לכתב 'בחדרי חרדים', שהתקשר למשרדי הארגון במטרה לקבל את תגובת מנהליה.

"איש שקט שאוהב לעזור"

צבי סילבר, מנהל ארגון 'מיומנות', ששימש עד לפני מספר חודשים כמנהל תחום משפחות בארגון 'מסילה', הגיב אתמול בראיון ל'קו הסקופים' לחשדות נגד מנהלי העמותה.

"צריך להתייחס לדברים בזהירות", אומר סילבר בפתח דבריו. "מי שמכיר את הארגונים בתחום הזה יודע שצריכים לנהוג ולפעול בזהירות במיוחד כשמדובר בעסקים שנקלעים לקשיים זאת כדי לא לדרוך על חולשות ופצעים של בעל העסק. בתחילת הדרך, שארגון 'מסילה' היו החלוץ בתחום למדנו ועדיין לומדים שם דברים רבים כיצד לא לפגוע תוך כדי ניסיון לעזור בכל דרך. אך צריך תמיד לזכור כי ברגע שאתה מטפל בסוג מקרים כאלו, יכולים לצוץ טענות של בעלי העסקים".

לטענת סילבר, רפאל מרגליות נחשב "לבחור יקר ומוערך בקרב אנשי הארגון, אני לא נכנס לחשדות ומה שמדברים בתקשורת אבל בוודאות אני יכול לומר שמהיכרות אישית זה רחוק מאד מאד מהמציאות ומהאופי של הבן אדם. המטרה שלו הייתה ותהיה גם בעתיד לעזור לאנשים ללא כל תמורה, אדם ישר שאהב ואוהב תמיד לעשות את הדברים בצורה מסודרת".

באשר לפרסום, אומר סילבר: "אין לי ספק שכל פרסום שלילי, על אף שהדברים מופקעים לחלוטין הוא לא מוסיף או עושה טוב לאף אחד. הבוקר שלחתי מכתב למנהלי הארגון בו ביקשתי מהם לא להיחלש ולהמשיך לעשות את החסד שעשו במשך כל השנים".

סילבר גם מסביר את העובדה שבארגון מעדיפים לשתוק: "מאז ומתמיד הם התרחקו מהתקשורת, אנשים שאוהבים לפעול ולעזור בשקט. פרסום הדברים או תגובה על הדברים, אלו מעשים שממש לא מתאים לאופי ההתנהלות. הפעילות שלהם ממשיכה כרגיל ואני מאמין שגם תמשיך בעזרת ה', והכל יתברר כלא היה".

"אבא חזר בלי כסף לפסח"

מנגד, יוסף (שם בדוי), בן לאיש עסקים ירושלמי, סיפר בראיון ל'קו הסקופים', כי כשהדברים התפרסמו אתמול בשעות הצהריים בתקשורת, לא הופתע - והפרסום החזיר את משפחתו כמה שנים אחורה.

"אבא שלי מנהל עסק בירושלים, ופנינו אליהם שיעזרו לנו. אבל בסופו של דבר יצאנו מופסדים".

יוסף טוען, כי הפנייה לעזרה מארגון 'מסילה' באה לאחר ש"הניהול בעסק היה כושל". הוא אומר כי "בארגון ישבו ובנו לנו תוכניות לשיפור העסק, אך התוכניות נכשלו ומהר מאוד אבי הפך להיות שכיר ונשארנו ללא אגורה שחוקה. המצב הפך להיות שבפסח שנה שעברה לאבא שלי לא היה כסף להביא הביתה".

הוא מבהיר בשיחה, כי בארגון ישנה גם מחלקה שעוזרת למשפחות נזקקות. "שם שמעתי דווקא מחמאות מאנשים רבים, אבל במחלקת העסקים גרמו לאנשים רבים לסגור את העסקים שלהם מבלי שאף אחד ייתן דין וחשבון.

"נכנסנו לחובות, אבא שלי היה צריך להביא בכל מחיר כסף הביתה, כשנתנו לנו תשובות אמרו: 'יהיה בסדר', אך בפועל זה שבר אותנו, אלו היו רגעי המשבר הקשים בחיי אבי".
עוקץ מסילה כסף שכיר עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד