י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוב לימין

סקר: נתניהו וגנץ בתיקו. כחלון וליברמן בחוץ

לראשונה בסקר, נתניהו וגנץ מקבלים אותו מנין מנדטים עם יתרון לנתניהו | גוש הימין עם רוב של 63, למרות שכחלון וליברמן המוגדרים כמפלגות ימין לא עוברים את אחוז החסימה | סביר להניח שאם אלו הן התוצאות, הרי שגנץ ולפיד יקיימו רוטציה על ראשות האופוזיציה, שכן הנשיא ריבלין יטיל על נתניהו את הרכבת הקואליציה 

סקר: נתניהו וגנץ בתיקו. כחלון וליברמן בחוץ
גנץ, ריבלין, נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ארבעת מנהיגי 'כחול לבן' יודעים בתוך תוכם שאין להם סיכוי ריאלי להקים ממשלה בראשותם, אולם לפחות קיוו כי יקבלו יותר קולות מ'הליכוד' ולו בשביל לקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את האופציה לנסות ולהרכיב ממשלה בראשותם, אלא שנראה כי חלומם הולך ונגוז כבר כמה סקרים.

מסקר שערך מכון הסקרים Direct Polls עבור העיתון 'מקור ראשון', עולה לראשונה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאה היתה, שוויון בין שתי המפלגות המתמודדות על ראשות הממשלה, 'הליכוד' עם 32 וכך גם 'כחול לבן' בראשות בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי ואשכנזי עם 32 מנדטים.

במקרה כזה של תיקו, בודק הנשיא מי בעל הגוש הגדול ולמי הסיכויים הגבוהים מבין השניים להרכיב קואליציה.

על פי הסקר, כלל מפלגות הימין מקבלות 63 מנדטים, לעומת 57 מנדטים לגוש המרכז-שמאל והמפלגות הערביות.

המפלגה השנייה בגודלה על פי הסקר, היא מפלגת 'העבודה' בראשות אבי גבאי, שמקבלת עשרה מנדטים, אחריה השלישית בגודלה, איחוד המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל עם 9 מנדטים. 

מפלגת 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד מתאוששת ל-7 מנדטים, אחרי כמה סקרים שהעניקו לה בסביבות 4-5 מנדטים.

גם איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ומיכאל בן ארי, מקבלת שבעה מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' - 7 מנדטים.

ש"ס ו'מרצ' מקבלות בסקר ששה מנדטים כל אחת ובתחתית הרשימה 'זהות' של משה פייגלין עם 4 מנדטים.

המפלגות שנסקרו אך לא עברו את אחוז החסימה, הן: 'ישראל ביתנו' בראשות שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן עם 2.9%, 'כולנו' בראשות שר האוצר משה כחלון עם 2.7%, בל"ד רע"מ עם 2.6%, 'גשר' בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס עם 1.7%, 'יחד' בראשות אלי ישי שקיבלה בסקר 0.5% ומפלגת 'מגן' בראשות תא"ל גל הירש שקיבלה בסקר רק 0.2% בלבד.

משתתפי הסקר (547 איש מכל האוכלוסיות) נשאלו גם מי לדעתם ירכיב את הממשלה הבאה, ללא קשר להצבעתם? 56% השיבו כי בנימין נתניהו יזכה בקדנציה נוספת, לעומת 39% שסברו כי בני גנץ יזכה בכך. 5% השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך כאמור על ידי מכון הסקרים Direct Polls באמצעות מערכת דיגיטלית אינטרנטית, ביום שלישי האחרון בשעות הערב, כאשר 547 בני אדם מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מתוך דגם מייצג של 40 אלף איש. טעות הדגימה בסקר היא 4% פלוס/מינוס.

מקור ראשון סקר בחירות סקר מנדטים הליכוד מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד