י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שבעה עצורים

החשד: פגיעה וסחר בקברים בניגוד לחוק

שלושה עובדי חברה קדישא בי-ם ושני קבלנים נעצרו בחשד לפגיעה בקברים משנות ה-70 כדי למכור אותם מחדש • שני עובדים בכירים במועצה הדתית בבית שמש נעצרו בחשד למכירה סיטונאית של חלקות קבר בניגוד לחוק

החשד: פגיעה וסחר בקברים בניגוד לחוק
הר המנוחות בירושלים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בתום חקירה סמוייה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים, נעצרו הלילה שבעה חשודים בשתי פרשיות שונות, חלקם יובאו בשעה הקרובה לבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניינם.

בפרשה במסגרתה נחקר חשד לפגיעה והזזתם של קברי ילדים משנות ה-70 במטרה ליצור חלקות קבורה חדשות וסחר בהן, נעצרו חמישה חשודים, בהם שלושה עובדי חברה קדישא ושני קבלנים; בפרשה נוספת בה נחקר חשד לסחר ומכירה סיטונאית של חלקות קבר בניגוד לחוק, נעצרו שני עובדים בכירים במועצה הדתית בבית שמש.

ראשיתם של חקירות המשטרה הסמויות במחלק ההונאה של המשטרה, בעקבות תלונות ודיווחים שהתקבלו, ובהם עלה חשד לפגיעה והזזתם של קברים בהר המנוחות גבעת שאול בירושלים, וחשד נוסף כנגד סחר סיטונאי בחלקות קבורה בעיר בית שמש לתושבי חוץ.

פגיעה בקברים משנות ה-70 ומכירתם מחדש

במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד חמישה חשודים בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות, במקביל, ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברי ילדים משנות ה-70, "בחלקה ד' החדשה".

עוד עלה בחקירה, כי על פי החשד, הסירו החשודים את המצבות ממקומן, ובאמצעות קבלני העבודות פעלו להגביה את מפלס הקרקע על ידי יציקת בטון לשם יצירת חלקות קבר חדשות, מעל 9 קברים קיימים, אותן מכרו על פי החשד בכ-100 אלף ש"ח כל אחת, לתושבי חוץ.

חמשת החשודים כאמור, נעצרו הלילה, והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים והסגת גבול במקום פולחן או בקבורה.

מכירת חלקות קבורה בבית שמש בשווי כמיליון ש"ח

במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד שני חשודים, בכירים במועצה הדתית בבית שמש, שבמהלכה עלה חשד כי במהלך שנת 2018 פעלו למכירתם של עשרות חלקות קבורה באופן 'סיטונאי' לתושבי חוץ בשווי מוערך של כמיליון ש"ח בניגוד לחוק שירותי הדת היהודיים.

עוד העלתה חקירת המשטרה, חשד כי התכוונו החשודים לבצע עסקה נוספת ובה יכללו עשרות חלקות קבר נוספות לתושבי חוץ בעבור סכומים דומים. שני החשודים כאמור נעצרו והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים.

ארבעה מהחשודים בשני הפרשיות, יובאו בשעה הקרובה לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

הר המנוחות מועצה דתית חברה קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד