י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אין חדש בירושלים

בג"צ קבע: בן-ארי לא יוכל להתמודד לכנסת

שופטי בית המשפט העליון קבעו כי מועמד 'עוצמה יהודית' באיחוד מפלגות הימין, ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן-ארי נפסל מלהתמודד לכנסת העשרים ואחת, זאת לאחר שוועדת הבחירות המרכזית אישרה את התמודדותו למרות המלצת היועמ"ש מנדלבליט למנוע ממנו לרוץ לכנסת

בג"צ קבע: בן-ארי לא יוכל להתמודד לכנסת
מיכאל בן-ארי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אחרי החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאשר את מועמדותו של מיכאל בן-ארי במסגרת 'איחוד מפלגות הימין' לכנסת העשרים ואחת, ובתום דיון שהתקיים בנושא עקב עתירה שהוגשה לבג"צ, השופטים החליטו לפסול את התמודדותו בבחירות לכנסת העשרים ואחת.

ברוב של שמונה שופטים מול אחד, בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. במקביל, אישר בית המשפט את התמודדות רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל, עופר כסיף, ומנגד אישר את התמודדותו של עו"ד בן גביר.

פסילת מועמדותו של בן-ארי גוררת תגובות נזעמות בקרב מאנשי הימין, אשר טוענים לאפליה בוטה מצד שופטי בג"צ שלטענתם פוסלים מועמדים מהימין רק בשל דעותיהם הפוליטיות ומאפשרים למועמדים מהקצה השמאלי להתמודד חרף טענות קשות עליהם.

עורך הדין יצחק בם אשר ייצג את בן ארי בדיון, מסר בעקבות החלטת בית המשפט העליון: "אכן יש להצטער על כך שמי שנתנו לעזמי בשארה וחנין זועבי לפני ואחרי המרמרה את כרטיס הכניסה לכנסת - פסלו את בן ארי. זוהי פגיעה בהליך הדמוקרטי ואני מקווה שהכנסת הבאה תרסן את כוחו של בית המשפט העליון לפגוע בהליך הדמוקרטי ותאפשר בסופו של דבר לבוחרים ולא לשופטים להחליט".

באיחוד מפלגות הימין הגיבו בזעם להחלטת בג"צ: "פסיקת בגץ- בושה וחרפה. אנחנו נעצור את ההשתוללות האקטיביסטית של הבגץ. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, ותוצאה ידועה מראש של שופטים שטבעי יותר שיישבו בבית הדין של מרצ".

"עופר כסיף, טיבי וזועבי תומכי הטרור בפנים, אך בן ארי, יהודי ציוני שבניו משרתים בצה"ל, בחוץ. זהו ניתוק מוחלט מהעם", הוסיפו באיחוד מפלגות הימין.

"בן ארי אולי נפסל, אבל העם יתן לנו את הכח להשיב את בג"ץ לגדלו האמיתי והטבעי".

'יהדות התורה' מסרה בעקבות פסיקת בגץ: "מפסיקה לפסיקה של בית המשפט העליון מתברר שצדקנו כבר לפני עשרות שנים כשאמרנו שאין סמכות לבית המשפט העליון להתערב בדברים של מצפון, ערכים ונושאים שהם דת ומדינה".

"הפעם, שופטי בית המשפט העליון התעלו על עצמם. בכך שהחליטו שהעם לא בוחר בו כיון שהם העם. מי שמתאכזב היום מבית המשפט, שישמע את מה שאמרנו אז, שאם נאפשר לבית המשפט את הדבר הזה הוא יעשה כרצונו וינהל את המדינה לחלוטין", נמסר מהמפלגה החרדית. "הדבר הזה הוא דבר חמור. אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה שנתנו לבית המשפט העליון ונצטרך לשקול את כל הנושא הזה מחדש".

עופר כסיף שאושר בידי שופטי בג"צ, מסר בתגובה: "שמח שנעשה צדק. כפי שהיועמ”ש כבר קבע קודם לכן, אין שום הצדקה לפסילתי ומדובר היה בניסיון פוליטי מביש של הכהניסטים בחסות נתניהו. על אף הניסיון לצמצם את המרחב הדמוקרטי ולהשתיק קולות התנגדות למשטר מפלה, אני אמשיך לדבר על סיום הכיבוש ולחתור לשלום ושוויון ביחד עם שותפיי ברשימה, ואמשיך להתנגד לשיח הגזעני והמסית"

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד: "שופטי בג״צ קרעו את החבל, והפכו עצמם לגורם פוליטי. החלטת בג"ץ לפסול את בן ארי ומאידך להכשיר מפלגות תומכות טרור היא התערבות בוטה ומוטעית בליבת הדמוקרטיה הישראלית, רמיסה של החלטת ועדת הבחירות. מחר בשעה 9:45 אפרסם את תכניתי להשלמת המהפכה המשפטית לקדנציה הבאה".

סגן השר מאיר פרוש מסר בתגובה על פסילת ד"ר מיכאל בן ארי: "בג"צ קבע שאין להתחשב ברצון הבוחר. אבל אם לא נתעשת, הוא לא יסתפק רק בפסילה, אלא גם יתערב וימנה מועמדים לכהונה בכנסת מכל המפלגות ובכך ישלים את המהפכה שלו".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מסר בעקבות ההחלטה, "החלטת בג״ץ הערב היא טעות קשה והציבור כולו ישלם עליה ביוקר.‬ ‫לבל״ד, מפלגה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית- אין מקום בכנסת ישראל. למי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה״ל גם אין. ‬ ‫נמשיך להאבק בגורמים אנטי ציוניים פרובוקטיביים גם בכנסת ה21".

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס בטוויטר להחלטת בג״ץ שלא לפסול את עופר כסיף: "חבל שמי שמסית לאלימות ותומך בטרור קיבל תעודת הכשר מבית המשפט העליון".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתום דיון סוער במיוחד, אישרה וועדת הבחירות לכנסת ה-21 את מועמדותם של מועמדי עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, ברוב של-16 מתנגדים לפסילתו ו-15 תומכים.

זאת למרות שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט הגיש חוות דעת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, השופט בדימוס חנן מלצר, בעניין העתירות המבקשות שלא לאפשר את התמודדותם של ד"ר מיכאל בן-ארי ועו"ד איתמר בן-גביר בבחירות לכנסת.
 
ביחס למועמד מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' מיכאל בן ארי, כתב היועמ"ש: "אין לאפשר את מועמדותו לבחירות לכנסת ה-21, וזאת בעילה של הסתה לגזענות, הקבועה בסעיף 7א (2) לחוק-יסוד: הכנסת".
 
באשר לבן-גביר, עמדתו של מנדלבליט היא כי אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, "הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה לחוות דעתו של מנדלבליט בעניינו של בן ארי היא בגלל סרטונים שונים שהעלה לפייסבוק במהלך השנתיים האחרונות ובהם שורה של התבטאויות על המגזר הערבי.

בעוצמה יהודית העריכו שהערעור נגד בן ארי יידחה, במיוחד לאחר שבית המשפט העליון אפשר בשנים האחרונות לדמויות כמו עזמי בשארה וחנין זועבי להיבחר לכנסת ואולם יש גורמים שהביעו ספקות בעניין במיוחד לאור ההרכב הלא מאוזן שנקבע, ויחסם של השופטים במהלך הדיון לעורך דינו של בן ארי, יצחק בם. 

ביום חמישי בשעת לילה מאוחרת, התקיימה פגישה בין ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לבן עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה ומועמד התנועה לכנסת שגם נגדו הוגש ערעור, אולם לדברי משפטנים המדובר היה בערעור חסר בסיס.

בפגישה ביקש עו""ד בן גביר חבילת פיצוי למקרה שד"ר בן ארי ייפסל בבית המשפט, ובין יתר הדברים שנדונו עלה נושא מינויו של ברוך מרזל לשר, וכן מינויו של בן גביר לוועדת החוקה.

כידוע, מינוי שר אינו דורש מהמועמד להיות חבר כנסת. כמו כן הציג עו"ד בן גביר לסמוטריץ' את פסק הדין של שופטי בית המשפט העליון שקיבלו ערעור של מרזל בבחירות הקודמות בו שמונה שופטים קבעו שהוא יכול להתמודד לכנסת. 

במהלך הפגישה נדונו עוד בקשות של עוצמה לרבות התפטרות המועמדים שמוצבים לפני עו"ד בן גביר ברשימה וכן בקשות נוספות.

מיכאל בן ארי בג"ץ בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד