י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עצורים בפיקוח עם אזיק אלקטרוני

התפתחות בפרשת מעצר נהגי שיירת הרב ברלנד

אחד הנהגים שהיה מעורב בשיירת הרב ברלנד שנסעה מאילת לעיר הקודש, צפוי לרצות חצי שנת מאסר בפועל, רישיונו נפסל למשך שנה והוא ייאלץ לשלם קנס כספי

 התפתחות בפרשת מעצר נהגי שיירת הרב ברלנד
שיירת הרב ברלנד בעקיפות צילום: מתוך התיעוד שפרסמה דוברות משטרת ישראל

כארבעה חודשים לאחר שנעצרו שלושה נהגים בשיירת הרב ברלנד שנסעה מאילת ירושלים, בית משפט לתעבורה בירושלים גזר עונש מאסר בפועל על נהג בשיירה שהורשע בעבירות של עקיפה בדרך לא פנויה, עקיפה וחציית קו הפרדה רצוף, מהירות בלתי סבירה ונהיגה פוחזת של רכב.

השופט נאיל מהנא מבית משפט לתעבורה בירושלים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', דן בסוף השבוע האחרון בעניינים של שלושה נאשמים תושבי ירושלים בגילאי 23, 32 ו-40, שנתפסו על ידי המשטרה בכ"א כסלו בזמן שנהגו בפראות בכביש הערבה. נגד השלושה הוגשו כתבי אישום על 26 עבירות תנועה מסכנות חיים.

אחד הנאשמים, שמעון מנחם רובינשטיין (40), הודה והורשע בעובדות כתב האישום, ועל פי הסדר הטיעון, יושתו עליו תשעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שנתיים, פסילת רשיון נהיגה למשך שנתיים ופסילה על תנאי למשך 3 שנים וכן קנס של 1,000 ש"ח.

נאשם נוסף, דוד מנדל אנקרי (23), הודה והורשע בעובדות כתב האישום, במסגרת הסדר הטיעון יטענו הצדדים לעונש של 3 חודשי מאסר ירוצו בחופף למאסר שמרצה כבר וחודשיים במצטבר, מאסר על תנאי למשך שנתיים, פסילת רשיון נהיגה למשך שנה ופסילה על תנאי למשך 3 שנים וכן קנס של 1,000 ש"ח.

שני נהגים אלה, אינם נמצאים בשלב זה במעצר מלא, ומוגדרים עצורים בפיקוח עם אזיק אלקטרוני. הם יוזמנו לראיון אצל הממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר, שיגיש חוות דעת בעניינם. עם הרשעתם הורה השופט להסיר את האיזוק האלקטרוני ואלה יישארו בתנאי מעצר בית עם יציאה לתפילות, לפחות עד לדיון טיעונים לעונש בעניינם בעוד שלושה שבועות.

נתן ברקמן (32), שנמצא במעצר מאז נתפס, הודה והורשע בעובדות כתב האישום שכוללים עבירות של עקיפה בדרך לא פנויה, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, מהירות בלתי סבירה ונהיגה פוחזת של רכב. במסגרת הסדר הטיעון, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', השופט נאהיל מהנא גזר עליו חצי שנת מאסר בפועל, כאשר 4 חודשי מאסר ירוצו בחופף למאסר אותו הוא כבר מרצה מאז מעצרו; קנס של 1,000 ש"ח; פסילת רשיון נהיגה למשך שנה ופסילה על תנאי למשך 3 שנים.

עורכת הדין רותם טובול, שמייצגת את ברקמן, אמרה ל'בחדרי חרדים': "אנו מברכים על הסדר טיעון ראוי ומאוזן. נתן מביע חרטה ומצפה לשוב למשפחתו".

השופט אמנון דראל מבית משפט המחוזי בירושלים, בפניו נערך דיון ערר בעניינם של החשודים, אמר כי "צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש. מדובר בנהיגה שלא ניתן להגדיר אותה אלא כמטורפת, ואולי נכון יותר לכנותה טיסה" וקבע כי "נהיגה כזו מעידה על היעדר כל שיקול דעת ומקימה עילת מסוכנות בעוצמה גבוהה".

מכתב האישום שפורסם ב'בחדרי חרדים' עולה כי הרב ברלנד יצא מאילת לכיוון ירושלים ברכב מרצדס, דרך כביש 90. הרכב בו ישב הרב ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים, ואף ריצה על כך עונש מאסר, נסע במהירות של 244 קמ"ש. שני נהגים נוספים בשיירה, הואשמו אף הם. על פי כתב האישום, רכב מסוג אופל וכן רכב אאודי שהשתתפו בנסיעה, נסעו בצמוד לרכב המרצדס כשיירה, צמודים זה לזה במרבית הנסיעה, כאשר רכב המרצדס מוביל והשניים האחרים נוסעים בעקבותיו.

כלי הרכב בשיירה, ביצעו על פי כתב האישום עבירות תעבורה רבות, ובהם עקיפות בקו הפרדה רצוף, עקיפות מסוכנות, נהיגה במהירות רבה, וכל זאת תוך כדי סיכון הנוסעים ברכבים ובמשתמשי הדרך הנוספים. שלושת הנהגים הואשמו כי במשך עשרות קילומטרים נהגו בפזיזות, תוך התעלמות מוחלטת מקיומם של רכבים אחרים בכביש, בכיוון נסיעתם או ממולם, ביצעו מספר רב של עקיפות שחלקן בניגוד לחוק, גם אשר הדרך לא הייתה פנויה ובכך אילצו הנהגים לסטות לשול על מנת להימנע מתאונה.

כל אותה העת, כך עולה מכתב האישום, השיירה של הרב ברלנד הייתה במעקב של מסוק משטרתי שמדד את מהירות הנסיעה ותיעד את עבירות התעבורה החמורות. העבירות בהם הואשמו הנהגים; עקיפה מסוכנת כשהדרך לא פנויה, עקיפה בניגוד לקו הפרדה רצוף; מהירות בלתי סבירה בתנאי הדרך; נהיגה פוחזת של רכב; עקיפה / סטייה לעקיפה בצומת; נהיגה שלא בכיוון החץ; אי ציות לתמרור 815.

עבירות מסכנות חיים גזר דין הסדר טיעון הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד