י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חיזוק לבן ארי

הנציגות החרדית מגיבה לפסילת בן ארי: "נקדם פסקת התגברות"

המפלגות החרדיות ונציגיהן שבדרך כלל נמנעים מלתמוך באנשי הימין הקיצוני מ'עוצמה יהודית', מצטרפים הערב למעגל התמיכה במפלגת הימין ובאיש 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי • "אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה מידי שנתנו לבית המשפט העליון" - "נקדם פסקת התגברות"

הנציגות החרדית מגיבה לפסילת בן ארי: "נקדם פסקת התגברות"
אריה מכלוף דרעי / משה גפני צילום: הדס פרוש / מרים אלסטר, פלאש 90

במערכת הפוליטית הפנים חרדית שבה בדרך כלל מתנערים ממעשיהם ודבריהם של אנשי 'עוצמה יהודית' מעניקים הערב חיבוק וגיבוי לד"ר מיכאל בן ארי ותוקפים את בית המפשט העליון בעקבות פסילתו של נציגם לכנסת ה-21.

חה"כ משה גפני אמר הערב; "בגלל הפסיקה של בית המשפט העליון מתברר פעם אחר פעם שצדקנו כאשר לפני עשרות שנים אמרו שאין סמכות לבית המשפט העליון להחליט בנושאים של ערכים, של מצפון שהם דת דת ומדינה".

"הפעם הם התעלו על עצמם", הוסיף גפני, שאמר כי, "לוקחים מישהו ואני לא מביע עמדה ואומרים: הוא לא יכול להתמודד בבחירות האם העם יבחר בו או לא יבחר בו, הם החליטו שהעם לא בוחר בגלל שהם העם".

גפני הוסיף והתריע כי, "אם נאפשר לו את הדבר כזה הוא יעשה רצונו והוא ינהל המדינה לחלוטין והפעם הוא החליט את מי העם רוצה לבחור לכנסת, אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה מידי שנתנו לבית המשפט העליון ועכשיו נצטרך לשקול את כל העניין הזה מחדש".

בש"ס הגיבו ואמרו כי "הוכח שוב כי בג״צ נוטל לעצמו סמכויות יתר ומשבש את ההליך הדמוקרטי. זה מתחיל בהתערבות בוטה בענייני דת ומדינה והערב הוא פוסל אדם מלהעמיד עצמו לבחירות הציבור ונוקט איפה ואיפה בגלל שיקולים פוליטיים זרים".

בש"ס אף העניקו הבטחת בחירות נוספת כשהם מתחייבים לקדם 'פסקת ההתגברות' כשאמרו, "ש״ס תמשיך לפעול ולקדם את פיסקת ההתגברות שתרסן את האקטיביזם השיפוטי ותבטא נכונה את רצון העם".

סגן השר מאיר פרוש הגיב אף הוא לפסילת מועמדותו של בן ארי; "בג"צ קבע שאין להתחשב ברצון הבוחר. אבל אם לא נתעשת, הוא לא יסתפק רק בפסילה, אלא גם יתערב וימנה מועמדים לכהונה בכנסת מכל המפלגות ובכך ישלים את המהפכה שלו".

סיו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר גם הגיב לפסילתו של בן ארי: "שלטון הדיקטטורה החל רשמית בפסילת בן ארי וזה יסתיים בחיסול הדמוקרטיה. תקדים של פסילת מועמד לכנסת יהיה פתח לפסילת כל מועמד שלא יתאים לשלטון הדיקטטורה. הפרלמנט יהפוך לדומה של בובות, המופעלות בידי המשטר העוין את עם ישראל וארץ ישראל".

הוסיף והסביר חה"כ אייכלר מדוע חייבים לתמוך ב'יהדות התורה'; "הערב קיבלנו עוד תמרור אזהרה למה שעלול לקרות, אם לא נחזק את כוחה של 'יהדות התורה' בכנסת הבאה. אנו זקוקים למנדטים רבים שיצילו את הדמוקרטיה מידי ההפיכה השלטונית של הבג"צ. הקלפי הוא המעוז האחרון של "זכות הבחירה" זו הדרך היחידה שלנו לחסום את ההפיכה".

עוצמה יהודית יהדות התורה משה גפני מאיר פרוש ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד