כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חמצן: הבנק המרכזי של אירופה הלווה 529.5 מיליארד יורו ל-800 בנקים

הנתונים גבוהים במעט מתחזיות אנליסטים שציפו לאשראי בהיקף של 470 מיליארד יורו

  • ו' אדר התשע"ב
חמצן: הבנק המרכזי של אירופה הלווה 529.5 מיליארד יורו ל-800 בנקים

הבנק המרכזי של אירופה פירסם היום כי היקף האשראי שהלווה לבנקים המסחריים ביבשת במסגרת הזרמת נזילות הוא 529.5 מיליארד יורו (712.2 מיליארד דולר). הבנק פירסם כי העביר את ההלוואות ל-800 בנקים ביבשת שהגישו בקשות לכך. היורו יורד ב-0.2% מול הדולר לאחר פרסום הנתונים. בורסות אירופה רושמות עליות על רקע הנתונים שהיו גבוהים מתחזיות אנליסטים שציפו להלוואות בהיקף של 470 מיליארד יורו.

אתמול החל הבנק המרכזי של אירופה בסבב שני של הזרמת נזילות באמצעות הלוואות לשלוש שנים בריבית של 1% לבנקים המסחריים ביבשת. הזרמה ראשונה של מזומנים בדצמבר 2011 סייעה להציל את שוקי המימון באירופה וחיזקה את שוקי המניות והאג"ח סביב העולם. "הבנק המרכזי פותח שוב את הסכרים", אמר קארסטן ברצקי, כלכלן בכיר ב-ING. "זה הדברי היחיד שיכול להרים את הבנקים והכלכלה".

"המספר שמדהים כרגע הוא מספר הבנקים שהשתתפו בהזרמת ההלוואות", אמר לורן פראנסולט מברקליס. "הנתונים מאותתים על כך שיותר בנקים קטנים מחפשים דרך להשיג כסף וסביר להניח שהם יעבירו אותו הלאה לכלכלה. ההשפעה של המהלך הזה צפויה להיות גבוהה ממה שקרה בהזרמת הנזילות הקודמת".

מרטין ואן וילט מ-ING בנק העריך כי האשראי שהלווה הבנק המרכזי המרכזי הוא בדיוק במידה הנכונה. "התגובות של השווקים צפויות להיות חיוביות. למעשה, הסכות אינו גבוה מדי כדי שיגרום לנו לדאוג לגבי היציבות של המערכת הבנקאית, אבל גבוה מספיק כדי להעניק להם אפיקי השקעה".

שוקי המניות והאג"ח רשמו עליות מאז הזרמת הנזילות הראשונה שערך הבנק המרכזי של אירופה, מה שמצביע על כך שהבנקים משקיעים את הכסף בנכסים בעלי תשואה גבוהה יותר. הזרמת הנזילות תורמת להפחתת את הדאגות לגבי למחנק אשראי באירופה ומעניק לממשלות ביבשת זמן כדי שיוכלו למצוא דרך להיאבק במשבר החובות ביבשת.

ואולם באירופה נשמעים קולות כי הבנקים מסתמכים יותר מדי על הבנק המרכזי ואינם נוקטים בצעדים הנדרשים כדי להגיע לאיזון. "יש הבדל גדול בין הפסקת מצב הריקבון לבין התחלת ההתאוששות", אמר סטיב בארו מסטנטרד בנק בלונדון. לדבריו, "ההלוואות אולי עוזרות בחלק הראשון, אבל הן לא יעודדו את השיקום".
יורו כסף הלוואה בנק מרכזי אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד