י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פיגוע התנקשות בדמוקרטיה

פסילת בן ארי: הדבר הכי טוב שקרה לימין

המסכות הוסרו: בג"צ ביצע אמש פיגוע התנקשות בדמוקרטיה • עופר כסיף, שקרא לפגוע בחיילים - אושר; מיכאל בן ארי, שדיבר נגד חלקים בחברה הערבית ולא קרא לפגוע בהם - נפסל - לדמותו של בג״צ • טור דעה מאת יוסי אסולין

פסילת בן ארי: הדבר הכי טוב שקרה לימין
ד"ר מיכאל בן ארי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באופן אירוני משהו, דווקא באחד הימים הקשים ביותר בתקופה האחרונה, שבו אדם מוצא את מותו האכזר בגלל מעשה שפל של טרוריסט נתעב - מגיעה הפסיקה התמוהה והצבועה של בג״צ.

מה ש״מנחם״ בפסיקה השערורייתית הזאת זו העובדה שהיא הייתה כרוכה בפסיקה נוספת שראתה במועמד אחר, מהשמאל, עופר כסיף שמו - קיצוני ומסוכן מבן ארי עשרות מונים - מועמד כשיר וקביל בעיני שופטי בג״צ.

‏כן, עופר כסיף, אותו מועמד שחבר למפלגה הערבית שמסרבת לגנות את הטרור; שתמך בפגיעה בחיילים ישראלים; שטען שפעולות נגד חיילים בשטחי "הכיבוש" אינן טרור; שאמר על ליברמן שהוא "צאצא של אדולף"; שאמר על איילת שקד שהיא "חלאה ניאו נאצית"; שאמר על יהודים שעולים להר הבית - שהם "סרטן עם גרורות שצריך לחסל".

יצא המרצע מן השק: העובדה שבג״צ נדרש להכריע במועמדים משני המחנות בו זמנית, הוציאה החוצה את הצביעות, את ההטיה הפוליטית והסירחון שפשה בבית המשפט העליון - כפי שמעולם לא קרה.

והדבר הזה הוא הדבר הכי טוב לימין. דומה כי הפעם הצעד לא יעבור בשתיקה. בג״צ ירה לעצמו ברגליים כשהוציא מתחת ידו פסיקה שערורייתית שכזו. אקטיביזם אחד יותר מידי. בצעד הזה, סיפק בג"צ תחמושת אדירה לימין והגיש לו אותה על מגש של כסף.

תחשבו לרגע כיצד היה מגיב השמאל לו רוב מכריע של שופטי בג״צ היו ימנים על אוטומט, והיו פוסקים לפסול מועמד ממחנה השמאל. הרי כל אותם חכמלוגים שכעת משכנעים בק״נ טעמים שמדובר בהחלטה עניינית וצודקת מאין כמוה - היו מתהפכים 180 מעלות וצועקים חמס.

אם הצעד השערורייתי הזה לא יעזור ויעורר את הימין לעשות רפורמה אמיתית במערכת בתי המשפט, אז אפשר לקפל את הבאסטה, אפשר לבטל את הקלפיות. מה שווה הכנסת אם הח״כים לא שולטים בה?

ואם עד עכשיו היה עוד צורך להוכיח את הצביעות הבלתי נתפשת של בג״צ, שמאז קום המדינה ועד היום שולטת בו חונטה אלטיסטית בעלת גוון אחיד - הרי שמעתה ואילך הכל ברור כשמש. מי שעשה את הקמפיין נגד בג״צ - זה בג״צ עצמו, שפועל כסניף של מפלגת מרצ בלי בושה.

אם עד עכשיו רמת האמון במערכת המשפט הייתה בתחתית, הרי שכעת היא בשפל שאין שפל ממנו. או שאולי יש, אם אף אחד לא יעצור את זה. ומוטב מאוחר מלעולם.

דווקא עכשיו, ערב בחירות, זה הזמן של הימין להסתער על בג״צ ובכל הכח. הגיע הזמן לשחוט את "הפרה הקדושה" הזו מבלי לחשוש.

הגיע הזמן לפסקת התגברות נרחבת שתרסן את כוחם של שופטי בג״צ, שכלל לא נבחרו ע״י העם ועל אחת כמה וכמה שלא מייצגים אותו.

הגיע הזמן להחזיר את בג"צ לגדלו הטבעי, לתפקיד שיועד לו בטרם מבצע ההשתלטות של המהפכה השיפוטית - להיות גורם מאזן ולא גורם שמטיל אימה על הממשלה וחברי הכנסת שנבחרו באופן דמוקרטי ע"י העם.

שופטי בגצ התערבות בגצ מיכאל בן ארי צביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד