ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המצוד נמשך

זה המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע אמש

קרוב ליממה מאז הפיגוע הנורא באריאל: כוחות הביטחון עדיין ממשיכים במצוד אחר המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע • על פי דיווחים פלסטיניים המחבל הוא עומר אבו לילא, בן 19, מהכפר א-זאוויה שבאזור סלפית • הערכות: המחבל מסתתר באחד הכפרים באזור • כל הפרטים

זה המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע אמש
המחבל עומר אבו לילא צילום: מתוך דף הפייסבוק שלו

קרוב ליממה מאז הפיגוע הנורא אמש (ראשון), כוחות הביטחון, צה"ל, שב"כ ומשטרה לצד יחידות מיוחדות - עדיין ממשיכים במצוד אחר המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע הקשה אמש באריאל.

על פי דיווחים פלסטיניים, מדובר בעומר אבו לילא, בן 19, מהכפר א-זאוויה שבאזור סלפית. ככל הידוע, המחבל ללא רקע ביטחוני קודם וללא שיוך ארגוני.

לפי הערכות, המחבל החמוש מסתתר באחד הכפרים באזור. המצוד נמשך גם בלילה בשילוב פעילות מודיעינית, כולל איסוף מידע על המחבל ומשפחתו. ההערכה היא שהמחבל ייתפס - כמו במקרים הקודמים. 

אמש כוחות צה"ל ביצעו חיפוש בביתו ותחקרו את בני משפחתו. הלילה מיפו את בית המחבל כדי לבחון את האפשרות להרוס אותו.

ובתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי שני הפצועים מהפיגוע מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ בבילינסון. אחד מהם במצב אנוש ונשקפת סכנה לחייו , הפצוע השני במצב קשה מאוד מורדם ומונשם לאחר שעבר אתמול ניתוח. עדיין נשקפת סכנה לחייו.

יצוין כי מתחקיר של צה"ל שפרסמנו אמש עולה כי החייל שעמד לצידו של הלוחם סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד - לא ביצע ירי לעבר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בצומת אריאל.

עם זאת, לוחם ומפקד שעמדו בצידו השני של הכביש הבחינו בפיגוע, המפקד ירה מספר כדורים לעבר המחבל, אחד מהם פגע בו בכתף - אך המחבל נכנס לרכב הממונע אותו שדד והמשיך בנסיעה לעבר גיתי אבישר.

מאז ביצע המחבל את הפיגוע הנוראי, בו נרצח חייל צה"ל, נפצע באורח אנוש אזרח ונפצע קשה מאוד חייל נוסף, כוחות גדולים מאוד של צה"ל עורכים סריקות נרחבות מאוד לאיתור המחבל שנמלט עם רכבו של אזרח. מאז הפיגוע, ברשתות החברתיות הפלסטיניות נקראו התושבים למחוק את מצלמות האבטחה, וזאת על מנת להקשות על כוחות הביטחון להגיע לנתיב המחבל ובכך לעכב את מעצרו.

בני משפחתו של הרב אחיעד אטינגר שנפצע אנושות בפיגוע בשומרון, סיפרו כי הרב זיהה את הפיגוע, ולמרות שהיה במרחק מה מהמקום הסתובב בחזרה עם רכבו וצמצם טווח לעבר המחבל, תוך שהוא מבצע ירי של ארבעה כדורים בניסיון לנטרל אותו, עד שכדורי המחבל פגעו בו.

בפיגוע נרצח סמל ראשון גל קיידאן הי"ד בן 19 מבאר שבע, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת האש. המנוח הוא הוא בן שלישי להוריו שעלו מברית המועצות. בפיגוע נפצע חייל נוסף שמצבו מוגדר קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

מחבל מצוד כוחות הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד