י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכירו את המנכ"ל הבא של מיקרוסופט: סטיבן סינופסקי

עובדים במיקרוסופט משתמשים במילות גנאי וגסויות לתיאור אישיותו, אך מדובר במי ששיקם את התדמית של חלונות אחרי הפיאסקו של ויסטה • אלא אם חלונות 8 תיכשל, סינופסקי צפוי להיכנס לכסאו של סטיב באלמר

  • ו' אדר התשע"ב
ידע שחלונות מצויה בסכנה גדולה. סינופסקי  צלם: רויטרס
ידע שחלונות מצויה בסכנה גדולה. סינופסקי צלם: רויטרס

היה זה הקיץ של 2009. מיקרוסופט בדיוק שלחה את הקוד הסופי של חלונות 7 ליצרניות המחשבים, שהחלו לצרוב אותו על מאות מיליוני מחשבים חדשים שיגיעו ללקוחות בכריסטמס. זה היה צריך להיות רגע של ניצחון עבור סטיבן סינופסקי. בקצת יותר משלוש שנים שבמהלכן ניהל את חלונות, הצליחו סינופסקי וצוותו להוציא את הבלגן הגרוע ביותר מחלונות ויסטה, להוסיף תכונות חדשות ושכבה טרייה של צבע, וחשוב מכל - להוציא את זה בזמן, לפני עונת החגים האמריקאית.

המיתוג היה פשוט באופן מרענן, כמו הימים המוקדמים של חלונות: חלונות 7. הביקורות המוקדמות שיבחו את המוצר. יצרניות המחשבים הפגינו אופטימיות זהירה לגבי האפשרות לעונת חגים טובה אחרי האסון של 2008. לקוחות עסקיים גדולים, שברובם דילגו על ויסטה ונותרו עם XP, החלו לדבר על שדרוג. ומעל הכל, סטיב באלמר קידם את סינופסקי לתפקיד נשיא - תואר שבו נשא בעצמו במשך שלוש שנים בטרם הפך למנכ"ל. אבל במקום לקחת לעצמו את ההפסקה שלה היה כה ראוי, אומר עובד מיקרוסופט לשעבר, עמד סינופסקי בראש צוות חלונות במרכז הקונגרסים בסיאטל, והקריא הודעה לעיתונות מהעתיד.

הוא ידע שחלונות מצויה בסכנה גדולה. האייפון החל מהפכת סמארטפונים שהפכה את המחשב האישי לפחות רלוונטי, והשמועות גרסו שאפל מתכננת מחשב טאבלט - רעיון שמיקרוסופט התחבטה בעניינו מזה עשור. רק שהטאבלט הזה לא יהיה כמו מק. הוא יהיה כמו אייפון - חיי סוללה ארוכים, מסך מגע גדול, ועשרות אלפי יישומים שכל כך קלים להתקנה עד שילד בן 5 יכול לעשות זאת לבד.

מסיבת העיתונאים העתידית של סינופסקי תוכננה לסוף 2012. היא תיארה גרסה חדשה לחלוטין של חלונות שתהפוך את המחשב האישי ליותר נגיש, קל יותר לשימוש, וכיפי יותר: "אנושי יותר באופן רדיקלי", הוא קרא לזה. מחר, תשיק מיקרוסופט את גרסת ה-consumer preview הראשונה של חלונות 8, ותיתן לכולם הזדמנות לראות איך היא נראית ועובדת. על בסיס הדגמות מוקדמות עד כה, היא תהיה בדיוק מה שהובטח - גישה שונה לחלוטין וגרסה ונגישה יותר של חלונות. והיא תצא בדיוק בזמן, בהמשך השנה. אבל זה לא מפתיע - סטיבן סינופסקי ידוע בכך שהוא מקיים הבטחות, ותמיד בזמן.

הוא גם דמות מאוד מקטבת. עקשן. חשאי. דיקטטור. כמה וכמה אנשים שאיתם דיברנו טוענים כי השפעתו ואישיותו של סינופסקי הניעה אותם אל מחוץ לחברה. עובד אחר לשעבר מכנה אותו "סרטן". אחרים השתמשו במילים הרבה יותר גסות. אבל אפילו שונאיו הגדולים ביותר מודים שהוא מבריק בכל המדובר בהשקת תוכנה מסובכת ואיכותית בלו"ז צפוי וסדיר. זה הביא לו את האמון והכבוד גם של ביל גייטס וגם של סטיב באלמר. אז בין אם אתם אוהבים או שונאים אותו, רוב האנשים שמכירים את מיקרוסופט מסכימים - אלא אם חלונות 8 תיכשל, סטיבן סינופסקי יהיה המנכ"ל הבא של החברה.
חלונות סינופסקי ווינדוס מנכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד