י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוכנית 100 הימים

שקד מציגה: חוק התגברות ושינוי שיטת בחירת שופטים

החרדים יאמצו! שרת המשפטים ויו"ר 'הימין החדש' חושפת היום את תכנית 100 הימים שתביא למהפכה במערכת המשפט • החרדים צפויים לאמץ את התכנית • "ביהמ"ש העליון הפך לשחקן פוליטי רב עוצמה" • וכיצד ינהג כחלון?

שקד מציגה: חוק התגברות ושינוי שיטת בחירת שופטים
פלאש 90

לאחר קדנציה סוערת במיוחד, כאשר מידי חודש בחודשו בג"ץ והיועמ"ש לממשלה מביאים להתקפלות של חברי כנסת וחברי ממשלה ובהם גם חברי הסיעות החרדיות - שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש חושפת היום את תכניתה למהפכה המשפטית.

בכנס שהתקיים הבוקר (שני) פירטה השרה שקד את התכנית המלאה, אותה היא מתכוונת ליישם באם היא תישאר בתפקידה כשרת המשפטים לאחר הרכבת הממשלה הבאה - כאשר ההערכה היא שהתכנית תזכה לגיבוי מלא מראשי 'הליכוד', 'איחוד מפלגות הימין' והסיעות החרדיות - 'ש"ס' ו'יהדות התורה'.

על פי התכנית שהוצגה היום, בראש ובראשונה תבוטל הוועדה המיוחדת למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה ימונו השופטים על ידי שרת המשפטים, שתביא את מועמדתם לאישור הממשלה והכנסת.

בנוסף, קודם המינוי הסופי וקודם אישור הכנסת, וועדת החוקה או וועדה מיוחדת תקיים שימוע ציבורי לשופטי בית המשפט העליון - כפי שנהוג במדינות רבות ובראשם ארה"ב.

כמו כן, השרה שקד מצהירה כי היא תפעל להעביר את פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה. על פי התכנית, חוק יסוד שעובר ברוב של 61 לא יהיה ניתן לבטלו על ידי שופטי בג"ץ באותה קדנציה, ובאם הוא יבוטל בקדנציה שלאחריה ויחוקק שוב ברוב מיוחס של 61 לא יהיה ניתן לבטלו כלל - אלא בחקיקה בכנסת.

הסעיף הזה עלול להקשות על הקמת הקואליציה בראשות בנימין נתניהו, וזאת משום שבמהלך הקדנציה האחרונה ניסו שוב ושוב להעביר את החוק - גם לאחר ביטול חוק הגיוס; אלא שבמפלגת 'כולנו' הטילו ווטו על קידום החקיקה - מה שעלול לקרות גם הפעם בעת גיבוש הקואליציה.

שקד אף הודיעה היום כי היא תפעל לקדם חקיקה או תקנות לכך ששר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו. כאשר בנוסף לכך היא תקדם חקיקה שתסדיר את פעילותו של 'יועץ משפטי', במשרדי הממשלה או בממשלה.

בנאומה היום תקפה שקד את מערכת המשפט כשאמרה כי "הייעוץ המשפטי הפך לקטגור של הממשלה", וכן כי "ביהמ"ש העליון הפך לשחקן פוליטי רב עוצמה"; לדבריה, "הייעוץ המשפטי לממשלה הפך כלי לסיכול מדיניות", וכי "הבחירות הפכו כמעט לחסרי משמעות, את העם החליף 'הציבור הנאור'".

איילת שקד בית המשפט העליון בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד