י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפסילה

יוזמת סמוטריץ' להכנסת בן-ארי למרות בג"צ

יממה לאחר החלטת בית המשפט העליון למנוע את התמודדותו של ח"כ לשעבר מיכאל בן-ארי לכנסת העשרים ואחת, יו"ר 'האיחוד הלאומי' סמוטריץ' מבקש לנתב את הזעם הציבורי הגדול לכדי דיון פגרה במהלכה תתבטל רטרואקטיבית פסיקת שופטי בג"צ לגבי מועמד עוצמה יהודית

יוזמת סמוטריץ' להכנסת בן-ארי למרות בג"צ
ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: עופר עמרם

לאחר הפסילה הדרמטית של הד"ר מיכאל בן ארי על ידי שמונה משופטי בג"ץ, ולאחר שכלל מפלגות הימין יצאו אמש במתקפה על התנהלות בית המשפט העליון - סמוטריץ' יוזם דיון פגרה שיכניס את בן ארי לכנסת.

על פי יוזמתו של יו"ר 'האיחוד הלאומי', חה"כ בצלאל סמוטריץ', מליאת הכנסת תתכנס לדיון פגרה כבר בימים הקרובים ותחוקק את ביטול סעיף 7א, הקובע כי ניתן לפסול מועמד גם על דיבורים של גזענות ופגיעה במדינת ישראל.

חה"כ סמוטריץ' פנה לראשי סיעות הקואליציה, לראש הממשלה וליו"ר הקואליציה בדרישה ליזום את כינוס הפגרה ולחוקק את החוק, כך שלא ניתן יהיה לפסול מועמד בגלל דיבורים שונים, מה שיבטל רטרואקטיבית את פסילתו של בן ארי בידי בג"צ.

"שמענו אתמול הרבה גינויים להחלטת בגץ, אבל לא די בדיבורים, הגיע העת למעשים. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל "מועצת חכמים" מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום", אמר היום (שני) חה"כ בצלאל סמוטריץ'.

במכתב ששיגר יו"ר 'האיחוד הלאומי' סמוטריץ' לראשי סיעות הקואליציה, הוא האשים את בג"ץ בכך ש"שמו את מדינת ישראל בשורה אחת עם מדינות כמו אירן שבהן ישנה מועצת חכמים שמוסמכת לקבוע עבור העם מי יכול ומי אינו יכול להיבחר על ידו לפרלמנט".

"לא די בדיבורים. על הכנסת להחזיר לעצמה ולעם את הדמוקרטיה. אני קורא לכם לכנס בדחיפות את הכנסת למושב פגרה מיוחד, שימשך כמה זמן שיידרש, ולהעביר במהירות את הצעת החוק המצורפת שתבטל את סמכותו של בג"ץ לכהן כמועצה עליונה ותאפשר את התמודדותו של ד"ר בן ארי כבר בבחירות הקרובות", ביקש.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בית המשפט העליון, פעם אחר פעם, עשה בסעיף שימוש כדי לפסול אך ורק מועמדים יהודים, אנשי ימין, בנימוקים של הסתה לגזענות או בנימוקים של פגיעה באופייה הדמוקרטי של המדינה, אולם נמנע באופן עקבי מפסילת מועמדים הקוראים לשלול את זהותה היהודית של המדינה ואף תומכים באופן פעיל בארגוני טרור ובמאבק מזוין נגד מדינת ישראל".

בתוך כך, גם ביתר מפלגות הימין קוראים לנקוט צעדים כדי לרסן את מעמדו של בית המשפט העליון. ב'ש"ס' קראו אמש לחוקק את פסקת ההתגברות שירדה בקדנציה החולפת מסדר היום בשל התנגדותו של יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון, שהפעם יתקשה למנוע חקיקה שכזו.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן יוזם אף הוא שינוי חקיקה, לפיו בית המשפט העליון לא יוכל להתערב בסמכותה של וועדת הבחירות לכנסת והחלטותיה יהיו חלוטות לאחר שהם מתקבלות שם בהצבעה פוליטית בראשות שופט העומד בראשות וועדת הבחירות.

חה"כ ליברמן כתב היום ברשת הטוויטר כי, "‏האבסורד הזה, שבג"צ מתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ומאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת חייב להיפסק. בכנסת הבאה אגיש שוב את הצעת החוק, השוללת מבג"צ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נעשה את הכל על מנת לחוקק את החוק ולמנוע מהגיס החמישי לשבת בכנסת ישראל".

מיכאל בן ארי בצלאל סמוטריץ אביגדור ליברמן כינוס פגרה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד