כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תוכנה חדשה תדריך נהגים במקום העבודה שלהם

אור ירוק, בשיתוף עמותת תפוח, פיתחו לומדה אינטראקטיבית חדשה להעלאת המודעות לסכנות שבכביש במגוון משימות כגון: שאלון טריוויה, "בחן את עצמך", נהיגה בסימולאטור ועוד

תוכנה חדשה תדריך נהגים במקום העבודה שלהם

עמותת אור ירוק בשיתוף עמותת תפוח, פיתחו לאחרונה לומדה ייחודית ראשונה מסוגה, הבאה להעלות את המודעות לסכנות שבכביש. הלומדה עוסקת במגוון נושאים בבטיחות בדרכים. כל אדם יכול לשבת מול המחשב או ipad ולהתנסות בסימולציות נהיגה ולעמוד על ההשלכות של הסכנות הטמונות בכביש.

לומדת אור ירוק כוללת חמישה פרקים, כאשר בכל פרק מוצג נושא ליבה אחר. הלומדה עוסקת בנושאים המרכזיים בבטיחות בדרכים: הסחי דעת בנהיגה, אלכוהול ונהיגה, מהירות מופרזת ועוד.
"הייחוד בלומדה הוא שאין צורך לשבת בהרצאה, אלא כל אחד בזמן שלו יכול להתנסות בצורה חווייתית ומהנה" אומרת מיכל אלפרן, מנהלת פרויקטים למקומות עבודה וארגונים, בעמותת אור ירוק, "הרצון שלנו לתת מענה ופתרון גם לאותם אנשים שלא יכולים להגיע להרצאות בנושא בטיחות בדרכים".

כל יחידה מתמקדת בנושא ספציפי ומבוססת על משימות שונות. מדובר במגוון משימות אינטראקטיביות כגון: שאלון טריוויה, "בחן את עצמך", נהיגה בסימולאטור והפעלות נוספות. הצלחה במשימה מזכה את המשתמש בכוכבים (בדומה לאפליקציות הסמרטפון). מספר הכוכבים משקף את רמת ההצלחה של המשתמש במשימות השונות.

ניתן להתקין את הלומדה על שרת בארגון או להיכנס אליה באינטרנט באמצעות הרשאה וקוד אישי. הערך המוסף של הלומדה הוא בחיסכון בשעות הדרכה והרצאה. הנהלת הארגון יכולה לקבל משוב לגבי מידת העניין וההצלחה של העובדים. "לא תמיד אפשר לכנס את כל העובדים כדי להעביר הרצאה בנושא בטיחות בדרכים", מסבירה אלפרן, " הלומדה מאפשרת הגעה ל-100% מכלל העובדים, גם אלה שעובדים בלילה או במשמרות. הלומדה משתפת את המשתמש ונותנת לו להבין ולהרגיש את הסכנות שבכביש".



קישורים:
להתנסות בפרק לדוגמא
אור ירוק לומדה תוכנה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד