י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דוד האדמו"ר מפינסק קרלין • רבי ישראל רוזנפלד זצ"ל

בגיל 83, לאחר עשרות שנות התמדה ושקיעות בתורה, הלך דודו של האדמו"ר מפינסק קרלין, רבי ישראל הכהן רוזנפלד זצ"ל, לבית עולמו • הותיר דור ישרים מבורך

הגה"צ רבי ישראל רוזנפלד זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגה"צ רבי ישראל רוזנפלד זצ"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר היום (ד') הגה"צ רבי ישראל הכהן רוזנפלד זצ"ל – אח האדמו"ר מפינסק קרלין זצ"ל. בן 83 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו רבי מנשה הכהן רוזנפלד זצ"ל ששימש כשוחט ובודק במשך שנים ארוכות.

מאז ילדותו ניכר במעלותיו ובכושר התמדתו והיה יושב מבוקר עד ליל כשהוא עסוק בלימוד ובשינון. אחד מבני משפחתו מספר ל'בחדרי חרדים' כי מעולם לא החסיר תפילה במניין בבית המדרש של החסידות, והיה מגיע הראשון לבית-המדרש.

"צעירי החסידות היו דבוקים אליו והוא היה מפליא בסיפורי צדיקים. חיבה מיוחדת הייתה לו לסיפורים על רבותיו – אדמו"רי קרלין לדורותיהם. במשך השנים היה דבוק לאחיינו – האדמו"ר מפינסק קרלין והתבטל בפניו התבטלות מוחלטת.

"בבחרותו היה אחד מבחירי תלמידיו של האדמו"ר רבי יוחנן מקרלין סטולין זצ"ל הטמון בטבריה. והקפיד לשמור על המוסורת והמנהגים של אנשי ירושלים עד שהפך לאחד המומחים בכל הקשור למנהגי העיר.

"היה מרבה לנסוע להתפלל בכותל המערבי. השתתף בשמחה של כל אחד, ובשעת צער סייע לכל אחד במאור פנים,מעולם לא דיבר בשעת התפילה, ותמיד עורר על כך במאור פנים.

"לפני עשרות שנים מונה לשמש כחבר הנהלת בית המדרש 'פינסק קרלין' ובכל כינוס של החסידות היה הנואם המרכזי והיה מדרבן את החסידים שילכו בדרך של האדמו"רים".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך ארבעה בנים ושתי בנות.

הלוויתו תצא הערב (ד') מבית המדרש הגדול פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
פינסק קרלין ישראל רוזנפלד איש ירושלים יוחנן מקרלין בית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד