כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בעלי עסקים שנפגעו בשריפה בכרמל הגישו תביעת נזיקין בסך 4 מיליון שקל

לטענתם מאמצי כיבוי השריפה החלו בשיהוי רב; רק כשעה וחצי לאחר פרוץ השריפה הגיעו הכבאיות הראשונות למוקד השריפה והחלו במאמצי הכיבוי

  • ו' אדר התשע"ב
תוצאות השריפה בישוב בית אורן. צילום: יצחק בן ארי
תוצאות השריפה בישוב בית אורן. צילום: יצחק בן ארי

25 בעלי עסקים מדלית אל כרמל, עוספיא, עין חוד וטירת הכרמל שנפגעו בשריפה הגדולה בכרמל לפני למעלה משנה, הגישו תביעת נזיקין על סך של כ-4 מיליון שקל כנגד מדינת ישראל, משרד הפנים ואיגוד ערים אזור חיפה- שרותי כבאות. לטענתם, נגרמו להם נזקים כספיים גדולים בתקופת השריפה ובתקופה שאחריה.

באמצעות עורך הדין דוד מנע הם טענו בכתב התביעה, כי הטיפול בכיבוי השריפה לווה במחדלים רבים. לטענתם מאמצי כיבוי השריפה החלו בשיהוי רב; רק כשעה וחצי לאחר פרוץ השריפה הגיעו הכבאיות הראשונות למוקד השריפה והחלו במאמצי הכיבוי. כמו כן הם הדגישו, כי נוסף על השהוי הרב בזמן התגובה לאירוע, 2 כבאיות בלבד הוזנקו מתחנת פארק הכרמל כדי לטפל בשריפה. כשאלה הגיעו סוף סוף לטענתם, למוקד השריפה הן היו חסרות אונים ולא יכלו להיאבק ולבלום את השריפה המשתוללת.

בעלי העסקים תולים את האשמה במחדלי השריפה במדינת ישראל, במשרד הפנים ובאיגוד שירותי הכבאות בחיפה, לטענתם, "נציב הכבאות התריע פעמים אחדות לפני שר הפנים ולפני משרד האוצר על המצב החמור ועל כל מה שחסר בשירותי הכבאות, אך בפועל לא חל שינוי ממשי במצב". לדבריהם, "מצב מערך הכבאות החמיר עד כדי סכנת קריסה בעת חירום, מה שעלול לגרום לאובדן חיי אדם ורכוש כפי שקרה בפועל באסון השריפה".

בכתב התביעה הם טוענים, כי כתוצאה מהשריפה נגרמו לעסקיהם נזקים כספיים רבים הנאמדים במיליוני שקלים ומדגישים, כי "הנתבעים לא עשו מעשה ולא נהגו בצורה שאדם או רשות סטטוטורית סבירה ונבונה היתה נוהגת, לאור הטלת האחריות והסמכות אשר הוקנו להם מתוקף תפקידהם וכי לא השתמשו במיומנות ובמידת הזהירות שרשות סטטוטורית או מחזיק משרה או תפקיד סביר היה משתמש או נוקט באותן נסיבות.. הם לא עשו מאומה או לא עשו די על מנת לטפל ולתחזק את מערך הכבאות בישראל".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "משרד הפנים ישיב בבית המשפט".
שריפה כרמל תביעה נזיקין פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד